lördag 27 november 2010

Jaha, så var matte vid datorn igen!!

Trots att dagen varit fullspikad hela dagen så måste matte sätta sig vid
datorn en stund.

Vad har hänt idag då??
Jo, lillmatte har spelat två handbollsmatcher som så klart matte o husse
kollade på.
De vann faktiskt båda matcherna.
Sen har lillmatte haft svårt att hitta mat till Valdemar, det är ju inte säsong
för flugor och annat kryp just nu.
Därför har hon o husse raggat upp maggots som är några enligt matte
grymt äckliga små larver.
Får dessa larver bo varmt så blir de någon slags fluga, bor de däremot
lite kallt så håller de sig som larver.
Nu bor de faktiskt i vårt kylskåp i en plastburk, med lock på (som väl är)
Om ni vet hur en fluglarv ser ut så är maggotslarverna ungefär
10 gånger större.
Och dessa bor i kylskåpet!!
Valdemar har inte ätit på ett bra tag så han fick en maggots igår.
Den tog han genast i sina armar och smaskade sedan på en bra stund.
Det var värsta festen för honom!!
Valdemar äter maggots!!


Annars så har vi varit ute i snön en hel del idag.
Vi var nere i Elleholm där vi som vanligt skulle fotograferas.
Som ni ser så är det Abbe och den nyblivna pappan Teo som sitter här.
Och hur länge ska vi sitta här då??


Som väl var så blev det inte himla länge.
Tjohooooo, här kommer vi!!!


Även Athos fick vacker sitta kvar en stund.
Jepp, här sitter jag!!

Men rätt ska ju vara rätt.
Sitter inte de där smågrabbarna så sitter inte jag!!
Så här kommer jag med öronen fint bakåt...



















för att sedan fladdra med dem rätt
ut...


och till sist faktiskt placera dem rätt upp!!
Inte dåligt för att vara en golden , som jag!!!

 
Vår utflykt nere i Elleholm vid havet forstatte med bus o röj!!
Och matte var redo med en där kameran hela tiden, precis som vanligt.
Här är Abbe i kameralinsen.
Nu är jag väl bra....
fast nåt annat därborta är mycket bättre!!!
























Men nu är det ju så här Abbe!!
Tittar inte du in i kameran, så får väl jag göra det då!!

Och imorgon ska jag Teo, lillmatte o matte på utställning i till Moheda.
Och så här är det ju!!
Har jag blivit pappa för första gången så måste jag även ställa ut mig i
öppen klass för första gången.
Tänk mig bland de riktigt stora grabbarna!!
Fast hur som helst, så är jag Teo en dundrans stolt 1:a gångsfar.

Vov på er alla!!

15 kommentarer:

anette sa...

Tjoho i natten <3
Vi håller tummarna för nyblivna pappan Teo imorgon! Fina bilder som vanligt.....<3
Kör försiktigt!

Kram

Eva sa...

Kör försiktigt!!! säger vi också.
Och LYCKA TILL, farsan! Vi håller tummar och tassar.
Se'n påstår matten att den dag vi slår er...den ligger låååångt borta!
Fattar inte vad hon menar:)
Massorpussar på er gullegubbar!
Jesper och Assar
jodå - vi gillar killar också! Oftast...
Matten vill hälsa att lille Valdemar ju måste ha nå't att tugga på han med! Er matte får stå ut säger hon...

Madde och Teddy sa...

Lycka till i Moheda i dag. Och GRATTIS till att ha blivit pappa oxå . Himla skoj! / Madde

Arlo sa...

Lycka till, fembarnsfarsan! Tänka sig fem till precis som du! Kul! Pussa Valdemar från matte,hehehehe (vet hon inte om att jag skrev)

Carina sa...

Lycka till i Moheda! Underbara snöbilder kul att följa årstiderna på hundarna från sommarbilder nu till vinter från ungefär samma plats. Kram på dig

Sandra sa...

Maggot i kylen tillåt mig spy....fniss...släng ut burken i snön istället ;)

Grattis igen nyblivina pappa Teo tänk 5 små gossar :) inte illa.

Z:A är impad av Athos öron kontroll...sexigt tycker hon ;)

Sandra sa...

Glömde ju skriva LYCA TILL på utställningen :)

Sandra sa...

Ghaaaa...LYCKA TILL skall det givetvis stå :)

cockettsriccardo sa...

Superfina bilder !
Alla poserar så fint.
Även de rörliga är superfina.
Vi håller händer och fötter å Tassar för er i Moheda heja heja snyggingen Theo.
Kör försiktigt.
Ricco & Towe

Team Nelson / Ordringen. sa...

Fantastiskt ljus i flera av de fina bilderna.
Hoppas att ni klarar er undan busvädret.Lycka till. Ulf

Lisa sa...

Hej på er!
Länge sen vi var här. Ser att ni verkar ha det jättehärligt bland snödrivorna.
Ha en fortsatt trevlig 1:a advent.

Hälsningar Lisa och långnäsorna

Lisa sa...

Glömde ju gratulera till de små grynen.

Jenny o Brio sa...

Grattis pappa Teo!
Ni är för stiliga hela högen :)

Härlig första advent på er!

Elliot Kung af Upphärad sa...

Hallå där.
Grattis Till faderskapet Theo. Hoppas att det gått bra på utställningen idag. Jädrans fina bilder på er grabbar.

Dolores sa...

Lycka till i Moheda. Måste fråga: Vad har du för kamera? Bilderna är så otroligt bra!!!!!