söndag 12 december 2010

Nattpromenad!

Så är det, vi har faktiskt varit ute och gått en nattpromenad i snövädret
med matte o husse.
Och återigen kunde inte matte låta bli!!
Vi struntar i henne va!!
Låt henne fota på bara, vi har ändå fullt upp med
att kolla läget!



Men nu kommer den stora frågan.
Vems spår är detta??
Dubbelsidospår!!


Okej, okej!!
Jag erkänner, det var mina!!


Nu kommer den ännu större frågan.
Vems spår är då detta??
Ser ut som både fyrbentingar och tvåbentingar!!


Jajamensan, helt riktigt!
Vi förföljer dem...


Där de går.
över stock o sten!!


Iallafall på en träbro över Mörrumsån.
Där finns en staty av en naken tjej som även kallas "laxflickan".
För kvällen till ära var hon iklädd endast en tomteluva.
Så vacker så!!


När vi passerat alla broarna över mörrumsån så kom den största
ljus-staken vi någonsin sett med på bild.  
Ser ni den där uppe på berget!!
Lilla Mörrums stora ljusstake!


När vi kom hem var klockan närmare 23.30 och vi var då långt
ifrån trötta.
Athos kasade omkring i snön som värst dåren.
Underbart härligt!


Varför kasa omkring helt själv när man kan vara två.
Du Abbe, vi kasar omkring tillsammans istället!

Och vad gjorde Teo medans vi kasade omkring då?
Jo, han hade fullt upp med att gömma ett ben i snön så inte vi skulle hitta det.

Sov så gott och vov på er alla!

12 kommentarer:

Marie sa...

Härlig kvällsrunda! Jag blev så glad när jag såg att det hade börjat snöa igen. Gårdagens regn var inte speciellt uppskattat och halt blev det ju överallt. Mycket mysigare med snö, men det verkar vara kramsnö idag så det lär bli duschen efter långpromenaden.
Ha en skön söndag!
Kram!

Eva sa...

Vi var också ute ganska sent, men bara för vanliga trista "sista kisserundan"...
Tjusig ljusstake! Den måtte lysa upp hela samhället va'?
Och mattar och kameror... Lika bra att låta dem hållas. Eran är ju dessutom så attans duktig så ni måste verkligen stå ut så vi andra får se!

Carina sa...

Så härligt med nattpromenader ibland tycker vi.Vi hade tö och regn hela dagen igår och vaknar upp till -5 det gillar vi. Sån stor ljusstake har en affär här i stan på taket. Kram på er

Team Nelson / Ordringen. sa...

Härlig nattrunda. Bra gjort att få så många fina bilder på glada hundar i mörkret. Hatten av.
Ljusstaken är väl fin men vi gillar statyn med tomteluva bäst.
Nelson & Ulf

Grimm sa...

Kul att ni hittade till mig! :) Fina bilder på vovvarna :)
Kika gärna in igen nån gång!
/Grimm

cockettsriccardo sa...

Å va jag blir sur. Hade precis skivit et långt med delande till er grabbar när mattes dator krånlade så nu börjar vi om igen.
Ni e ju bara för underbara ute och går på natten det händer här men inte ofta skall jag säga!
Å vilka härliga bilder ni e ju bara för goa.
Tror ni grabbar på Tomten??? På mattes jobb så finns det en riktig tomte på vinden barnen och mattes kolleger tror stenhårt på tomten å ja e lite undrande för jag tycker jag känner igen doften när tomten kommer till oss.
Ha nu en riktigt skön 3;e Advent!
Ricco & Towe

Kylle sa...

Mysigt med nattpromenad, blir aldrig så här, finns bara vägen eller skogen, inte mycket för nattvandring då.
Swea hade helt klart tyckt om att leka med er

Gunilla sa...

Min matte har samma svaghet som er, hon älskar cocker-rumpor. Mysigt med nattpromenad. Kram på er

Tassintryck sa...

Härlig kvällspromenad!
kram från mig
/maria

Marta sa...

Är ni nöjda med hurttas täcke? :)

Elons matte sa...

Ni är bara för roliga pojkar : )
Härlig ljusstake på berget. vad fint !

Jenny o Brio sa...

Vad snällt att laxflickan fick en luva. Det ser annars väldans kallt ut att stå naken i snövädret!