lördag 22 januari 2011

Första natten...

 ...med Vilgot har gått hur bra som helst.
Klockan 04.00 i natt såg det ut så här.
Inte kunde vi föreställa oss att det skulle gå så väldans bra.
Matte och vi grabbar sov tillsammans med lillmatte och Vilgot hela natten. Inte en gång han har varit ute inatt från det han somnade vid midnatt tills han vaknade strax innan klockan 08.00 nu på morgonen.
Matte säger att det har hon aldrig varit med om innan.
Däremot har matte varit vaken typ tusen gånger för hon har hostat ganska ordentligt.
När hon ändå var uppe och drack vatten mm så var hon tvungen att kolla till de nya vännerna.
Kameran var så klart med.

Vår uppfödare var lite nyfiken på om vi skulle se några likheter mellan Teo och Vilgot, och det kan vi ju redan tala om att vi gör.
För sovstilen Vilgot har när han ligger på Bellas hals är pappa upp idagen.
Så ligger nämnligen han och sover på mattes hals varje natt.

Dagen har bara börjat här hos oss så vi återkommer säkert lite senare under dagen.
Ha det så bra.

Vov från grabbarna boys!

14 kommentarer:

Arlo sa...

Åh, gos med lillmatten första natten! Underbart!

Ett ögonblick sa...

Såå mysigt!!!! faktiskt så är jag lite avundsjuk...men å andra sidan så har jag ju Bamse på mitt huvud en del av natten...

Ha en fin dag!!
och storamatte, krya på Dig!
kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det ser så härligt ut. Önskar att Nelson kunde ligga på min hals. Vi försökte en gång men jag fick en nära-dödenupplevelse och vi insåg att han är för stor, så det får bli Biabädden för oss.
Det är så kul att se att valpäventyret har börjat så bra.
Trevlig lördag.
Ulf

Sandra sa...

Så sött...vilken lycka för lillmatte att ha fått en egen liten prins. :)

Katarina sa...

Jag är faktiskt lite avis... Så mysigt!

Carina sa...

så mysigt!!!

Jennie sa...

Stort grattis till tillökningen!
Vi förstår att Bella är lycklig!
Krya på dig P!
Kramar Jennie Ellen och Stella

Cockerflickan sa...

Stort GRATTIS och de varmaste kramar från oss.
Vilken tur denna underbara valp har att komma till två av värladens bästa hundägare. Och jag Selma säger, se upp Grabbar va` rädd om era öron :-)).
/ Selma & Maria

cockettsriccardo sa...

Å Va härligt.
Så lik sin pappa.
Härligt att se.
Så glad jag är för er skull.
Många fina bilder.
Å vi kommer att träffas i ringen kan jag tro.

Alfons är ett riktigt yrväder så kul att se att ni har den lugna varienten av cocker, Kula att få följa denna sötnos.
Ha en fortsatt skön helg.
Kram från Ricco & Alfons å Towe

Malin sa...

Himmel så söt, då hade jag rätt alltså!! Å vad lillmatte måste vara lycklig, en EGEN hund! Bättre födelsedagspresent kan man inte få!
Kram

Eva sa...

Jag är HELT övetygad om att världen vore en bättre plats och fler ungar gick sova så!
Helt underbart!

Kylle sa...

Så mysigt!
Lycka till med nykomlingen
Ingen valp här men vi ska passa Wilda (Jackis sista kull) en vecka nu. Kul att få rå om henne lite igen.

Jenny o Brio sa...

Men GRATTIS! En liten sötnos till i famlijen :)
SÅÅÅ fruktansvärt söt han är!!!
Han ser inte ut att kunna bitas alls ;) Tänk en valp som BARA är söt och rar. Hihihi!

Anonym sa...

Underbar header med hela kvartetten! /ej hundägare