fredag 21 januari 2011

Nu är Vilgot här...

...och lillmatte Bella är världens lyckligaste!
Här är vi på väg hem från vår uppfödare på Kennel Cockett.
Lyckliga Bella med sin Vilgot.





































Allt har gått mycket bra dessa timmar Vilgot har varit hos oss.
Faktiskt så har han mest sovit.
Han verkar vara en grabb som tar livet med ro precis som sin far.
När vi kom hem så hälsade Teo på sin son ute på gräsmattan.
Kom min son!

Hejsan farsan!

Det gäller att lära sig redan från början!!
Ja, att bli fotograferad lär han ju bli den lille godingen.
Athos, Abbe och Teo tog det väldigt bra med den nya familjemedlemen. Det är som om Vilgot har bott hos oss i hela sitt liv.

Inne hittade han en bra plats uppe på kuddarna.
Jag vill ju vara lika stor som farsan så klart!!


Som vi skrev innan så har Vilgot mest sovit sen han kom hem till oss.
En given plats är ju hos sin matte och vår lillmatte Isabella.
Vänner för livet!!



Vi vill bara avsluta för denna gången med en gobild på hans syskon.
Den tog matte innan vi körde hem idag.
Snacka om syskonkärlek.

Ha en härlig helg allihop och vi återkommer garanterat redan imorgon.

Vov på er alla!!

18 kommentarer:

Anonym sa...

GUD VAD JAG ÄR AVUNDSJUK!!! =) Nästa vecka är det min tur att hämta lille Julkringla (Malte), längtar såå mycket! Lussebulle Vilgot var en riktig goding =) //Emma

Eva sa...

Jag har längtat SÅ efter att få se bilder på honom hemma hos er!
Klart hon är världens lyckligast! Skulle jag också vara:)
Teo ser lite halvt misstänksam ut tycker jag... Inser han att han inte är minstingen längre? Eller undrar han hur jobigt det ska bli med sonen i huset:)
Pussa till dem allihop!

Katarina sa...

Men ååååh!!! Vad roligt! Har ni fått en lussebulle - grattis!!! Nu blir det ännu roligare att följa er fina blogg!
Kramar till alla men mest till Vilgot!

Heléne sa...

Grattis till nytillskottet i familjen!
En sådan underbar lite krabat, förstår att lillmatte är salig. Verkar vara pappa upp i dagen. Så söt, så söt.

Sandra sa...

Gulle gulle gulle gooos :) så söt han är uppe på kuddarna :) Så kul att få ha en son till Teo. Lycka

Team Nelson / Ordringen. sa...

Grattis till nyförvärvet. Blir avundsjuk jag med.
Ulf

anette sa...

Grattis!!!!
Kul med tillökning <3
Men namnet tycker jag att jag känner igen.....hmm.
Här myser vi för fullt med våra sötnosar <3

KramKram

Malin sa...

Åh, grattis till den lille godingen! Nu blir jag lite avundsjuk ;)

Anonym sa...

En till grabbarna boys. Helt underbart! Ser fram mot jättefina bilder på kvartetten. Grattis till matte förstås! /ej hundägare

Lisa sa...

Just nu önskar jag nog mest en sak, att bo granne med er !!!!
Ohhh vad han är söt lille Vilgot, tänk att få njuta av en lussebulle så långt efter jul.
Skickar en puss på lilla valpmagen,och en myskram till de fina bröderna/pappa som tar så bra hand om sin son och lillebror redan.

Dolores sa...

Ahhh, vad jag ar avundsjuk!!!!!! Vill ocksa ha en liten men praktiskt fungerar det ej just nu tyvarr!
Lycka till med Vilgot annu roligare att fa folja med pa hans resa!

Arlo sa...

Visste jag väl!! Superfin son du har Teo! Matten dreglar och suckar och stönar över honom, hon vill allt bra gärna ha en liten Vilgot hon också! Tänk vilken lycka att få växa upp i er flock! Det ska bli kul att följa hur ni lär honom allt bus ni kan...

Unknown sa...

Men jisses så söt.
Gud så valpsjuk jag blir.
Tazz och Kram

Carina sa...

Grattis till lille Vilgott som är ett så fint namn. Så kul fär Bella att äntligen få hem SIN hund. Vi är allt en aning avis! Kom precis på att alla era cockar är ju på ett eller annat sätt släkt med mina. Tindra är ju moster till Vilgot halvbror till Abbbe där med är Abbe halvmorbror till Caspian och Muffin är ju halvsyster till både Teo och Abbe och därmed halvmoster till Vilgott. fnniss blir rörigt på slaäkkalasen. Lycka till med er lilla PRins. Kram

Susann Larsson sa...

Grattis Bella till din lille valp. Han är så söt:)

Lyckopiller sa...

Men ååååhhh...lika vacker som sin far. Vilken härlig flock med snygga killar jag nu kan spana in hos er. "blink, blink"! Massor med pussar till grabbarna från mig Cruella!

Ett ögonblick sa...

Det var väl det jag trodde, att det skulle hända nå´t speciellt i helgen!...och valpsjukan är botad antar jag;)En riktig liten sötnos och väldigt lik sin far. Vilken lycklig valp, som hamnade hos er...det kommer att bli toppen.

Lycka till
och kramar till er allihop från oss.

Annika sa...

Riktigt stort lycka till Bella med din goding,han kommer att få det härligt hos er!
Kramar från oss alla till er!Njut helgen!