torsdag 6 januari 2011

Värsta modellerna juuuu!!

Och vad har vi för det?
Vi ser ju bara löjliga ut, eller??

I alla fall tycker jag, Abbe att det är väldans jobbigt när matte drar på
dessa plagg på mig!
Men är man en röd cocker så är man!!
Eller hur Abbe???
Fy bubblan vad dum jag känner mig nu!



Teo som nu tillhör den lite mjukare och tystare varianten av oss cockrar
tyckte så klart att det var helt okej!
Jo, men vad har jag för det då?
Fast lite snygg är jag väl ändå?

Jodå, han tyckte det var helt okej ser det ut som iallafall.
Vaaa, ropade niiii??

Vi är ju inte den som är den.
Trots vi har blivit påbyltade både med overaller och öronskydd så är vi
faktiskt mycket tacksamma kan vi erkänna.
Tänk vad många snöbollar vi blev utan när vi tänker efter!!
Fråga Elof så vet han!!
Och dessutom..
...så fungerar det hur bra som helst att få arbeta i!


Jo, det är så klart!
Matte ville ju ha en poträttsbild på oss smågrabbar.
Glada i hågen ställde vi ju upp på det.
Du Teo, skärp dig nu så slipper vi strax detta!!

Mycket snöbollskasting var det idag under vår promenad.
Det går precis lika bra utan kläder...
Gaaaaaaap!



...som med!

Det är ju det som är det bra med dessa nästan
"osynliga" plagg.
Ja, för jag tänker baaaara på snöbollar!!

När husse är med på promenaden så ska det så klart bli
budföring som Athos tycker är attans roligt!
Okej, husse!

Jag fattar!!



Men...
...vad är det jag har efter mig??


Okej, jag förstår!
Det är bus på gång!!

Efter allt modellande och busande så gick vi vidare.
Ja, nu går vi!


MEEEEN!!!

Matte och Abbe kunde helt enkelt inte låta bli!!!
Var är Abbe??
Ingen aaaaaning?

Vaaa, här är jag ju!!
 Jag ser ju er?




Okej då.
Här är jag, snyggaste
modellen i hela universum !!
























När man är på värsta snömodellspromenaden med matte, husse och
lillmatte så ingår det en hel del raster.
Bästaste, snällaste och goaste lillmatten i hela världen.
Vi kan väl mysa bara en liten, liten  stund!!

Och så klart att de fick.
För vem kan motstå denna grabb när han är på kelhumör.
Fråga cockerkillarnas matte så vet hon, det är ingen 15 kg klump
som vill upp i knäet.
Nej, det är nämligen en 30 kilorare som vill upp i alla knän!!

Vov på er alla!!

12 kommentarer:

Carina sa...

De är ju bara för underbara går inte att välja vem som är underbarast! Även om Lowa har sin lilla favvo och gärna hade träffat honom nu men ajabaja säger matte. Tror mina hundar ska läsa er blogg lite mer och lära sig det där med modellande för det vill de inte ställa up på här. Blir bara rumpkort eller suddkort.

Ulf sa...

Ni får väl köra nåt i stil med:
Grattis. Dressdog öppnar en ny butik nära dig.
Fina bilder som vanligt.
Ulf

Eva sa...

Inte skulle JAG kunna motstå kel med Athos i alla fall! Det är då säkert!
Jättesöta är ni i era snöskydd - och annars också givetvis:)

Arlo sa...

Men vilka snökläder! Och öronkläder! Vad häftiga ni ser ut!
Budföring, det är kul det! Man får ju upp värsta farten ju!
Och lill-mattar , de är guld värda!

Malin sa...

Vad skönt att slippa alla snöbollar som växer sig lavinartat i pälsen under promenaderna nu i detta tö-väder. Usch hemsk tanke att snön ska försvinna nu, när, den får allt ligga kvar till i början av mars, snälla.... ;-)
Underbara bilder- som vanligt!
Kram

cockettsriccardo sa...

Å Ni e ju bara för underbara så jätte fina å roliga alla 3.
Vilka fina öron muffar och overaller.
Alltid lika kul å se alla fina bilder på er och allt kul ni gör,
Skulle behöva ha rött till Ricco så han syns!
Ha det gott.
Å jag förstår att du blie valpsjuk skulle vilja ha alla.
Men bor helt fel för det.
Å Theos bebisar är underbara.
Kram Towe , Ricco & Alfons

herman sa...

Härliga snöbilder! Vet att frågan har ställts innan, men kan inte hitta det: Vart har du köpt overallerna?
Monica
(Herman sover, blir ett himla liv om han får reda på att jag vill skaffa en overall till honom.)

Patricia sa...

Hej Herman!
Overallerna är från Hurtta.
Jag har skickat efter dem för några år sedan.
De nya modellerna ser inte lika dana ut.
De flesta djuaffärer säljer också dessa overaller tror jag.
De är iallafall mycket bra, dock lite trånga att få igenom tassarna.
Abbes overall har jag därför sytt nya muddar på.
Men vad jag vet så har de nya overallerna reglerbara muddar.
Hoppas du fick svar på frågan.
Ha en bra dag!

Jenny, Elba o Dio sa...

Åh Abbe! Du ser för olycklig ut fastän du är så fin i din overall. Fast jag förstår orättvisan i att Athos slipper... Men att springa runt som en helt snöboll är ju ingen större hit heller - faktiskt...

Snyggpojkar där!!!
//Elba

Tassintryck sa...

Perfekta mot snöbollar, det måste de ha insett :-). Vilken härlig promenad och gosstunden på slutet såg inte helt fel ut.
kram från mig
/maria

Boubou sa...

Underbara vinterbilder! Och snygga kläder har ni också, trots lite missnöje.. Jag tycker det ser varmt o skönt ut!

Unknown sa...

Fd goldenägare som jag är så tokälskar jag juh sista bilden, men alla bilderna är underbara.
Ser både härligt och kul och lite knasigt och ufoaktigt ut med kläderna. *ler*
Kram