torsdag 24 februari 2011

Sladderbytta bing bong!

Här sitter jag Vilgot så söt och go.
Japp, här är jag!

Rätt som det är så ser jag nåt!
Ja, det händer nåt där borta!

Jaha, det är bara Abbe som är i farten igen!
Jepp, jag är bara lite busig!

Lite busig!
Det är bara förnamnet, han är helt galet busig.
Kan man vara det!

Jo, Abbe kan faktiskt det och om ni tittar lite extra noga på bollen så står det 2a på den.
Klicka på bilden så kanske det syns bättre.
Och vadå då!

Jo, det betyder att du har stulit bollen från skolgården som vi gick förbi häromdagen.
Och stjäla det får man ju inte göra.

Ojsan då!
Det kanske jag inte skulle sagt!
Hjäääääälp!
/Vilgot!

Historien stämmer till en viss del kan vi tala om.
Abbe tog faktiskt bollen från skolan häromdagen för den låg ju där trasig och dan. Dessutom var den nästan platt som en pannkaka.
Och vem kan spela boll med en pannkaka?
Däremot kunde Abbe få ett riktigt bra grepp om den nästan platta bollen så därför stal han bollen. Annars hade han aldrig gjort det.

Vov på er alla!

15 kommentarer:

Eva sa...

"NÄÄÄ - man ska INTE skvallra! Men t.o.m. min matte gör det om mig idag..."hälsar Simon.
Jag förstår dig precis Abbe! Min första insåg också värdet av bollar som blivit pannkakor, men han hade hål på dem själv:)

Carina sa...

skvallriga småbarn säger Caspian ;)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är inte lätt när man hittar bra leksaker.
hälsar Nelson

Ludde sa...

Punkterade bollar är bäst! Då får man verkligen bra grepp. Bortslängda saker FÅR man faktiskt ta! Kramis!

Arlo sa...

Jahadå, helt rätt agerat! Borttappade bollar är upphittarens egendom! Jag hittade en röd bocciaboll i julas, den tog jag med hem. Och en gång hittade jag en plastburk i grannane trädgård, den la jag också beslag på och bar hem till mig.

Lyckopiller sa...

Det man hittar får man!!!

Malin sa...

Men Vilgot!! Skvallra på sina polare gör man väl inte ;-)??
Kram

Anonym sa...

Underbara Abbe, du gjorde ju en insats för miljön där och återanvänder en oanvändbar boll. /ej hundägare

Christina Klosterberg sa...

Vilken härlig blick Abbe har med bollen i munnen. En blandning av bus och stolthet. OCh Vilgot, vilka tassar till den lilla kroppen;)

Sandra sa...

Jag är KÄÄÄR hälsningar Freija...ja i Abbe såklart ;) Helt en grabb i min smak :)

Heléne sa...

Så rätt, så rätt att ta tillvara kasserade grejor. Fortsätt du att ha kul med ditt fynd :-))
Trevlig helg!

Lisa sa...

Han är ordentlig Abbe som städar upp gamla grejer som bara ligger och skräpar. Kanske ska söka jobb på återvinningen, tänk vad mycket roligt man kan hitta här och var.
Krama vovvarna och hoppas ni haft skönt på er lediga vecka.

Anonym sa...

Du e ju bara för go Abbe ! Har en boll fantast här med å det e Ricco!
Är ni släkt grabbar?
Så mysig lilla Vilgot är. Alfons har kommit in i Långbens stadiet hihii!
Ha det gott vänner så fortsätter vi å Mysa!
Ja fredags mys hihihii.
Kram Ricco & Alfons å Towe

Unknown sa...

Sötaste liten då.
nä, skvallra är inte fint men men.... *ler*
Tazz o Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilka härliga bilder på dina fina grabbar som vanligt :)

Även om man inte ska stjäla så tror jag inte någon saknade en trasig fotboll.

Hoppas ni får en bra helg :)