fredag 11 juni 2010

Äntligen!!


Lillhusse o lillmatte har äntligen haft sin sista dag i skolan.
Denna dagen har varit efterlängtad kan vi tala om.
Matte o husse fångade dem på bild när de kom ut ur skolan.
Här har vi Herman i sin hatt!






















Herman som just har slutat 5:an!!

Lillmatte fick de också på en bild efter kyrkobesöket.















Glada Bella som slutat 3:an!!

Så nu har vi två stycken lillhussar o en lillmatte som kommer vara hemma med oss hela sommaren.
Och snart kommer den tredje lillhussen hem från Linköping.
Idag hade han sin sista tenta så nästa vecka kommer han hem sa vår matte.
En kanonsommar med andra ord väntar oss grabbar.

Här gör nog lillmatte något som Athos skulle vilja göra tror vi.
Det ser ut som hon fångar fisk med en hov.
Hmm, det verkar mystiskt!!















Ha, ha! ni grabbar, där har ni allt fel.
Jag fångar faktiskt bara skräp som flyter omkring!


Nja, Athos verkar inte riktigt övertygad.















Jag är ju inte den som är den!
Jag ger inte upp i första taget!!


På kvällen gick vi travbanan med matte, husse o lillmatte.
Mest var det för att matte behövde det.
Hennes nerver höll på att flippra ut innan ikväll.
Hon fick för sig att ändra lite på bloggen och allt bara försvann.
Vilken mardröm, säger vi bara.
Då skulle ni inte vilja se vår matte, hon var verkligen inte glad.
Men efter lite fixande o trixande så fick hon med husses hjälp i ordning på den igen.
Vi säger bara:
Slutet gott allting gott!!!
















Kom igen då matte!!!

Och som vanligt blev vi hundar fotograferade.
Först ut Abbe.















Här är jag ju!!

Så här ser Athos ut när han gör ett av sina behov.















Nöden har ju ingen lag!!

Och till sist den lille skrutten som grävde sig en håla i skogen och la sig i den och tuggade på en pinne.
Ni kan ju bara gissa vad han fick göra när vi kom hem!















En härlig bild på mig, Teo!!!


Jo, Teo fick besöka duschen när vi kom hem kan vi berätta.
Han var mycket smutsig vilket inte syntes i hans bruna päls.

Vov på er alla!!

6 kommentarer:

Marie sa...

Så skönt att du fick ordning på bloggen! Då vet jag vem jag ska ringa om jag råkar ut för samma sak :-)
Hälsa dina goa barn och önska dem ett skönt sommarlov från mig! Jag ansluter mig snart till sommarlediga gänget... Längtar jag????
Ha en skön helg!
Kram

Ett ögonblick sa...

Fräck kille! och söt tjej! så du har också en Bella!? Så skönt att det gick att fixa bloggen, hemska tanke om allt skulle försvinna... men det har krånglat hos mig ikväll också.
Härligt att få ha hela gänget samlat hemma och så bra för vovvarna:) Ser ut som om det regnar hos er också;) vi var verkligen genomblöta när vi kom hem efter promenaden ikväll.

Önskar er en riktigt fin helg.
kram lisamaja

TYSON OCH GÄNGET sa...

Så fina dom var på skolavslutningen. Skönt för dom att ha en långt och härligt sommarlov och kul för hundarna med lite mer folk hemma som kan busa med dom. Hoppas ni får en härlig helg, kram

Malin sa...

Går lillmatte bara trean! Hon som är så duktig med er hundar, trodde lätt hon var äldre.
Fin förstabild förresten, som vanligt! Ni är underbara ni grabbar!
Hälsa matte med en kram från mig.

Carina sa...

Härlig sommarlov på er! Det är allt att man jsälv önskat sig ett långt lov att se fram emot men ingen ledighet för något av mina"barn". Bara jobb hela sommaren lång. KRam Carina

Becca & Olga sa...

Vilken fin ny header! Lite rolig var den också :D