söndag 1 augusti 2010

Tyvärr...


... så finns inte vår "kompis" herr huggorm kvar i livet.

Jo, för morse när vi gick travbanan så hittade vi den död på vägen.
Den låg död med en stor tjock gren bredvid sig.
Vad som har hänt kan vi ju gissa och det tycker inte vi är riktigt snällt, trots att det var en huggorm.
Matte tog kort på den där den låg, men vågar fortfarande inte visa bilderna så därför får ni nöja er med en bild av oss grabbar istället.














Jepp, den är död!!!

Men en sak ska ni veta att matte hittade på ett annat ställe en ny mycket större huggorm.
Kameran åkte så klart fram och massor bilder togs!!
Den var jättevacker med sin bruna färg och mörkbruna sicksack-band på ryggen.
Och gissa vad vi tror??
Jo, vi tror att det var fru huggorm!!!
Och vill ni så kan hon visa hur den såg ut.

Vov på er alla!!!

14 kommentarer:

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad sorgligt med ormen. Tycker inte det är rätt att slå ihjäl ormar, de är rätt vackra att titta på så länge de inte biter än... Klart vi vill se bilder

Katarina sa...

Jag vill se!

herman sa...

Jag vågar inte se........

Eva sa...

Jag vill också se!
Dessutom - det är inte bara elakt att slå ihjäl herr huggorm, det är dessutom olagligt! För även om de är lite otäcla så är de faktiskt också fridlysta om jag fattat rätt.

Marie sa...

Helt okej för mig att visa bilderna, men varningstext är väl schysst för de som tycker det är otäckt.
Var försiktig när du är ute och går i så ormrik terräng så att inte två- eller fyrbenta blir bitna. Du har väl kortisontabletter och mobilen med dig?
Höres om promenad!
Kram!

Madde sa...

Vill inte se......

Sandra sa...

Det var väl Carina som varit i farten och slagit ihjäl den en gång för alla ;)
För mig får alla ormar gärna dö!!! (FYYY på mig, men jag tycker de är såååååååååå äckliga)

Susann Larsson sa...

Ja. Vi vill se fru huggorm. Vi har faktiskt inte träffat på en enda orm i sommar. Ganska skönt faktiskt:)

Carina sa...

Jag vill INTE se fru hugg orm eller herr huggorm död eller levande. Skrollar numera er sida med stor försiktighet =) ni kan ju kanske vilja skrämmas en dag;) håller för övrigt med Sandra förutom att jag hade aldrig kunnat ha ihjäl den för jag hade varit stendöd av skräck först eller sprungit i full hysteri.usch usch usch säger jag bara

Malin sa...

Jag undrar om människan ifråga vet om att huggormar är fridlysta och det därför är olagligt att döda dom? Är så synd att vi människor anser oss ha rätten att döda djur som vi finner obehagliga, tror de flesta ormar håller sig borta från oss bäst dom kan och därför så ser vi dom sällan.
Kram Malin

cockettsriccardo sa...

Så tråkigt att den ( Blivit Dödad).
Fast ormar är bland det väsrta jag vet så skulle jag aldrig skada den. Jag hade bara sprungit åt andra håller och skrikit.
Tråkigt mina barn har fått samma som mej min rädsla för orm.
Just nu går jag inte i skogen. Simon var ute med Ricco i Lördags eftermiddag , kom hem och sa nu går inte jag heller i skogen det var tredje gången han sett huggorm i vinslöv på 3 veckor.
Vi vågar se för de bits ju inte genom en bildskärm. Mycket tragiskt det som hänt!
Kram Ricco & Towe
Ha kul grabbar!

Cockerflickan sa...

Fy så hemskt om någon dödat den. Vi vill gärna se både herr och fru orm. Som tur är har vi inga ormar där vi går. Ni får se upp grabbar! Akta dig Abbe så du inte tror det är en pinne när det är en ORM!!!!
/ Selma och Maria

Ett ögonblick sa...

Hej!
Usch så tråkigt med ormen. Finns det elaka människor, eller:(( Vi vill väldigt gärna se fler bilder, det är så roligt att titta på dina foto, du är såå duktig. Men var försiktig, det går fort när ormarna hugger...Vi hade en chowchow förut som fick två bett i nosen och svullnade upp i hela ansiktet och var riktigt dålig. Man borde nog ha kortisontabletter hemma...

Ha det så bra!
kram lisamaja

Daniel sa...

Vill se 'håller för ögonen'