måndag 23 maj 2011

Premiär...

...doppet för lillhusse och lillmatte i Mörrumsån var det igår minsann.
Lite sent enligt Abbe.
Men nu har de ju ingen päls som vi, så visst är det ändå bra.
Titta här på bilderna så får ni se att inga badkrukor är de iallafall!
Herman simmar som värsta fisken!


Lillmatte var inte mycket sämre hon med att bada. 
Faktiskt är vi mycket "impade" av dem.
Tjohooooo, härligt att äntligen få bada!


Vi har alltid fått höra att simma är mycket bra för kroppen.
Ska vi simma ikapp?


Temperaturen mättes av lillhusse, som visade sig vara hela....
...17 ºC


17 ºC är ju inte helt fel kan vi ju tycka då vi är vana att bada  bland isflak i 0ºC vatten!

Här är vår goa lillmatte.
Hejsan svejsan!



Titta vem som flyttat in på vår tomt.
Det ser ju ut som Nasse Gris?  
Ahaa, vilken tur jag har....

...inget grisben utan oxben som jag har!


Nasse gris förstod nog inte riktigt vad det var, han stod bara som helt förstelnad bakom benet.
Däremot så kunde nog jorden rasa samman när Athos gnagde som värsta kaninen på oxbenet.
Han hade ingen som helst aning vad som hände bakom honom.
Jag skiter väl i kaniner när jag har ett delikat oxben
i mitt gap!

Tydligen tyckte lille Vilgot detsamma!
Jag har då heller ingen aning om vad som händer
bakom mig just nu!

Dumbo här:
Jag är attans glad över att få vara kanin i
denna familj!

Ja, det får vi verkligen hoppas.
För kaninerna tillhör vår flock och dem är vi mycket rädda om.

Vov på er alla!

12 kommentarer:

Dolores sa...

Det är tur att era kaniner bor hos er och inte hos oss, för dom hade nog Perla snabbt satt tänderna i är jag rädd. Vår katt lever ett farligt liv med Perla som snabbt jagar upp henne i övervåningen eller där hon tycker att Maja kan vara. Hon är värsta "vargen" emellanåt.
Förresten så var söt er lilla Dumbo är :)
Kram

Sandra sa...

Sötaste kaninen EVER!!!...så lurvig och go :)

Vår matte är i chock efter att ha sett badbilder på er lillmatte och lillhusse 17 gradigt vatten (vår matte badar endast utomlands eller i tempererad pool. Värsta badkrukan Hon hade ALDRIG doppat sig ens i så kallt vatten!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Samma här. Jag fick köldskador av bilderna. Oerhört imponerad fast när jag tänker efter så tog jag faktiskt simborgarmärket i Klarälven och då var det 13,5 grader men det var länge sen. Nu behöver jag 25 grader för att gå i :)
Ulf

Tassintryck sa...

Vad härligt det ser ut med kaninen i bakgrunden! Och vad modigt att bada, burr. Måste ha varit kallt(?).
Kram från en badkruka
/maria

Kristina sa...

Underbara bilder som alltid! Lär nog dröja innan jag tar årets första dopp =) Kram Kristina

Arlo sa...

Tufft småfolk ni har i familjen! Och ni, grabbar, aldrig att ett ben skulle var bättre än att jaga en kanin, det är bara så. Fast förstås sitter kaninen still när man kommer sättandes är det ju bättre med ben...

Christina Klosterberg sa...

Vilket djurvänligt hem ni är - om än lite galna;) Bada redan nu!

Eva sa...

"LITE galna"??? Christina är allt bra snäll:)
HELGALNA att bada i det vattnet skulle jag säga!:)))
Och bilden på Dumbo bakom Vilgot fick mig att hoppa högt! Vad 17 gör Totte hos grabbarna??? Väldans likt på pälsen i fart sådär. Klart Dumbo trivs hos er! Vem skulle inte göra det? Vare sig det är hund, kanin, gris eller kråka:)

Sofie sa...

Kaninen har nog fått det hårt här hos oss. men de hade nog lärt sig tillslut att den var en familjemedlem. Sedan tycker jag att det måste ha varit KALLT att bada nu. Buhu burr

Anonym sa...

Usch då e vi badkrukor här !
Inte har vi varit å badat ännu.
Å inte mattarna eller hussarna heller.
Vi har varit lite dåliga på å blogga så det var kul å titta in på er hemsida å se alla fina bilder.
Ja den där vågen det skulle vi ju med kolla hur mycket Ricco & Alfons väger många frågar ju vad Alfons väger så det får vi ta tag i.
Ha det gott.

Vov vov Ricco & Alfons & Towe

Cockerflickan sa...

Så härligt med bad! Nu längtar man till det blir riktigt varmt så även en badkruka som jag kan ta ett dopp.
/Maria & Selma

Jenny o Dio sa...

Ni har verkligen en härligt blandad flock! Vi impas! Och vilka baddare att bada!!!