lördag 29 oktober 2011

Morgon och kväll!!

Ungefär så här ser det ut varenda morgon hemma hos oss.
Abbe har för länge sedan ätit upp sin frukost......enligt honom ja!!
Vet du inte det Abbe......att den som
spar han har!!
Men att Abbe skulle kunna spara sin mat finns inte i hans värld iallafall!!
Abbe, nu är jag mätt!!
Jag lämnade typ.....
åtta kulor till dig!
Och ber du snällt om lov så kanske!!!!
Menar du så här:
Snääääälla!!!
Jag lovar att äta dem så sakta jag kan!
Men oj, så gott....
och jag har ju totalt glömt bort när jag
åt sist!!

Och så här kan det se ut på kvällarna!!
Som ni ser så är Vilgots matte och vår lillmatte mycket piggare igen....till Vilgots stora glädje!!


Ha en fortsatt bra helg!!

Vov från grabbarna boys!!

11 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Mat är alltid gott och vilken tur att matte är friskare.
Ulf

Arlo sa...

Mys och lördagsgodis och tricks och en piggare Bella! Bra nyheter från er!

Siriosmilla sa...

Skönt att se att det inte bara är mina som trivs i soffan!

Emma o Malte sa...

Ja det märks ju att vi är släkt!! För här brukas det också lämnas nån kul ibland som Ozzy gärna får äta upp..
Vad skönt att se att Bella börjat piggna till! Vi håller tummar att vi får träffa henne på tisdag :-)

Carina sa...

Här lämnas inga kulor men Teddy sparar alla sina tills Thea ätit klart för att äta sina med henne dreglandes bredvid utan att bjuda på en enda liten kula och försöker hon sno till sig en är han mycket bestämd och säger nej. Enda gången han kan känna sig stor. Härligt att Bella är piggare.

Eva sa...

Så kul att se Bella bättre! Och så duktiga ni är, hela gänget!
(Fascinerande att höra att snackepellen Abbe inte omedelbums "voffar" när matte BER honom:))
Vad gäller mat så har Assar här återgått till att kräva "startknapp" - matte måste lägga 1 el 2 kulor utanför innan han kan börja äta... Så äter han fortast men han skulle aldrig våga sig fram till Jesper innan J ätit klart:)

Sandra sa...

Duktig du är ...Freijsan helt lycklig över att få se film på sin kille :) wihoooo

Ann-Margret o Vinja sa...

Helt klart Abbe, varför ska man spara mat. Då kan ju nån annan komma och ta den.

Skönt att Vilgots matte börjar bli bättre :)
vilka duktiga vovvar ni har som kan en massa konster :)

Nej, nå dass i stugan såg vi inte till. Men stugan var ju rätt liten, iaf för Vinja.
Den döda älgen var allt lite läbbig tyckte Vinja, luktade säkert jätte konstigt.

Synd ni bor så långt bort för annars hade det varit kul att promenera med er också :) Får kanske skaffa sig en hus vagn och sen åka på bloggkomis promenads turne ;)

Kram

Ludde sa...

Ibland är det faktiskt skönt att ingen annan norpar käket i skålen om jag inte ätit upp allt på en gång. Soffmyset och tassträningen gillade jag skarpt. Visserligen huserar jag inte i sofforna hemma, men tassgodis brukar det komma fram hyfsat ofta. Härligt att lillmatten är mycket piggare nu... Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Tänk att min matte ÄNTLIGEN fick ändan ur vagnen eller vad det heter, tack för att ni hjälpte mig att putta på henne. :)
Så mysiga ni är allihop, och jag hoppas också att den där matten som är sjuk snart är alldeles frisk igen. Sjuka mattar ÄR inte roligt. Synd om dom är det också.
VOV på er!

Veronica Isaksson sa...

Åh herreguud vad gulliga de är! ^^ Supersöta och så duktiga!