fredag 27 januari 2012

UTMANINGEN!!!

Jag har ju fått en utmaning från några härliga bloggar, och det tackar jag och grabbarna så väldigt mycket för.
Jag ska göra det bästa jag kan för att uppfylla denna utmaning!

1) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR FEM ÅR SEDAN?
Oj, vad svårt att komma ihåg, men vår underbara flatte Winnie gick bort i sluten av 2007 fast i samma veva föddes vår härliga cockerspaniel Abbe.
Han var just den röda grabb jag drömt om sedan jag var liten flicka och längtade efter att få ha en egen hund....en hund fick jag när jag fyllde 8 år men det blev en supermysig taxflicka vid namn Tuffi i stället.
Vårt energiknippe jaktgolden Athos var 2007 ca tre år gammal....han somande in i maj 2011.

2 ) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR ETT ÅR SEDAN?
Teos charmknutte till son flyttade hem till oss och sin matte Isabella, han fick namnet Vilgot som vi alla älskar så otroligt mycket.

3) FEM SNACKS ERA HUNDAR GILLAR
Knäckebröd, morötter, köttbullar, grisöron o grisknorrar, sockerärtor och blodkorv.

4) FEM HUNDRASER NI KAN DET MESTA OM:
Det bör ju vara cockerspaniels i allafall, sen blir det golden retriever, flatcoated retriever, taxar....och sen vet jag faktiskt inte riktigt!!

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM I HUNDVÄG VAR MÅNGMILJONÄR:
Jag skulle köpt mig ett lagom avsides ställe vid havet som ändå ligger nära och lätt att hitta till.
Där skulle jag öppnat ett hundagis/pensionat med allt vad det innebär och nu har jag kommit underfull med att ett hundsim nog fungerat bra också...så det hade jag fixat ett också!
Jag tror minsann jag ska köpa mig en lott imorgon!!

6) FEM DÅLIGA VANOR I HUNDVÄG?
Svår fråga då våra hundar är mycket bortskämda!!
1. två av tre sover i min säng...helst då på mig!
2. det är alltid grusigt i sängen....man får tvätta sängkläder ofta!
3. hundarna älskar att ligga i soffan o snarka och jag låter dem göra det.
4. att  de alltid får följa med även om man bara ska upp till affären och handla mjölk!
5. kanske då att jag helt enkelt låter hundarna gå före mig själv ibland....ja, då menar jag att kanske de borde t.ex  vara hemma själva lite mer, att jag köper hellre saker till hundarna än till mig själv och sen helt enkelt att jag låter hundarna gå före mig i bland när vi är ute och promenerar.
Jo, en sak till....det händer också att hundarna får mat före oss människor också!

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA I HUNDVÄG:
1. att få vakna upp till dessa underbara grabbar som är både kissiga och hungriga......och väldigt glada!
2. att få vara ute med dem i skog o mark.
3. träna olika aktiviteter med dem.
4. fotografera hundarna gillar jag förstås.
5. åka på uställningar

8) FEM HUNDSAKER SAKER DU ALDRIG SKULLE KUNNA KLARA ER UTAN?
1. koppel + dubbelkoppel
2. klotång, kam, borste mm.
3. deras matskålar i 3 olika färger
4. regnoverall
5. hundgodis

9) HUNDARNAS FEM FAVORITLEKSAKER:
1. pinnar...mest Abbe då!
2.toarullar.
3. bollar av alla de slag.
4. inneskor....mest Vilgot då!
5. plyschdjur med konstiga läten

10) TIO BLOGGAR JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Här bangar jag faktiskt ur...jag utmanar helt enkelt alla som vill då istället.
Det är alltid kul att få läsa och lära känna er andra!

Och en liten sak till......tack alla goa bloggare där ute, ni betyder bra mycket mer än ni tror :)
Till Grabbarnaboys vill jag bara säga.....jag älskar er otroligt mycket och ni betyder i stort sett allt för mig just nu......så är det bara!!
/MATTE!
VOV PÅ ER ALLA!!

15 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Fem dåliga vanor nr 5 stämmer ju så bra in på mig också! Får ju ångest varje gång man ska köra till jobbet :-)
Så roligt att läsa om er och få veta lite mera ;-)
Ha det braaa! Kram

Eva sa...

Jättekul att läsa!
Köper lott jag med:) Kan vi ha skog i närheten också?
PUSS till de där 3 "mattelivgivarna"!

Rudi o matten sa...

Jo, det är roligt att läsa såna här svar, men jag har inte fått energi till att besvara själv ....än. Det kanske kommer! Vi förstår att era underbara grabbar är guld värda om det är lite jobbigt just nu hos er! Kram!

Christina Klosterberg sa...

Kul att läsa. Det låter som ni har rätt bra vanor, i allafall om man är hund hemma hos er!

Ludde sa...

Oj, Den utmaningen klarade du ju alldeles fantastiskt bra. Kul att läsa, och vilken tur att du tycker det är kul att fotografera hundarna. Det gillar jag också att du gör! Jag ska fundera på om jag i alla fall kan anta en del av utmaningen, men jag lovar inget. Ja menar - jag var ju inte ens född för fem år sedan... Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Skojigt att läsa alla svar.
Men en sak undrar jag - varför tycker mattar att vi är bortskämda, när vi bara vill ha det lite naturligt skönt i livet?
Och varför ska ett sånt tortyrredskap som klotång vara oumbärligt? Gäller förresten kam också!
Men förutom det där med tortyrredskapen, så har ni det ju bara SÅ fint ihop! :)

Och så önskar, hoppas och tror vi att ni ska få det mindre jobbigt framöver. Nosbuffa Vilgot från mig!
Står han ut med kattpussar så kan han få några såna också! (Men han slipper om han inte vill ha dom.)

cockettsriccardo sa...

Va härligt å läsa om er! Ja man har då många vanor och ovaner.
Men ett liv utan dem skulle inte vara ett liv. Skulle inte klara mej en dag utan mina killar.
Du e en sådan mjuk å go matte ser alltid till hundarnas bästa .Å vet att det hade passat dej med ett hund (dagis) Förskola . Man gläds så med er när allt går bra/är bra å man blir ledsen när det är mindra bra.
Sänder varma kramar å tankar till Er.
Å fortsätt var den goa underbara människa som du är.

Kram Towe ; Ricco & Alfons

Carina sa...

Känner igen mig en hel del i dina svar=) Men hundarna ger så otroligt mycket och ibland undrar jag om jag överhuvudtaget hade levt utan dem för de finns där alltid i vått och torrt. Kramisar i massor

Sandra sa...

:) kul att läsa...har oxå fått utmaningen men inte riktigt tagit mig tid till att svara...kanske ikväll ;)

skapa och inreda sa...

Jätteroligt att läsa!
Kram/Annika

Elon och Linus matte sa...

Gäller att ha bra minne,så att mankommer ihåg vad man gjorde för X antal år sedan : )
Här har vi också varit förkylda. En envis hosta, men nu har matte fått antibiotika, så nu börjar hostan bli bättre, skönt, så man får sova lite. Annars är allt bara väl här, förutom längtan hos hundarna att hitta en tik, det luktar tydligen väldigt gott ute
: (

Malin sa...

Härligt att läsa om den här utmaningen i hundform, jag har nyss gjort den i "vanlig" form om man kan säga så ;-)
Grus i sängen, mmmm, är det inte mysigt ;-)
Kram

Gizmo sa...

Oj så flitigt.. Min matte skulle bli jätte trött av alla frågor *fniss*
Men nu är hon trött av annan anledning. Har haft en jätte skön dag ute...
Nosbuffar från GIzmo

Jenny o Brio sa...

ER blogg förgyller min vardag! Vackra blider och din kärlek till vovvarna känns genom datarutan! Ha allt gott!!!

Freja Phaléne sa...

Massa bra svar ju!!! Fast jag kan då inte fatta mej på det där med klotång? Ussshianemej! Och så säger husse att schampoo är viktigt också, blääh...
Nåja, ska jag få honom att svara på alla frågor åt mig så får jag väl låtsas som att jag accepterar hans fånigheter =)
Kram på er!!!