tisdag 14 augusti 2012

Jag vill BADA!!!

Det ser väl alla på denna bild att jag vill faktiskt bada......
...för havet ser ju helt underbart ut!!
-Men vad väntar ni på.......
låt mig få hoppa i......
och kasta en pinne till mig......nuuuuu!!
Igår åkte vi till havet och var där i typ tre timmar.
Självklart så badade alla vi grabbar....men så klart badade Abbe mest!!
Vi fick träffa på båtar av olika slag.....här kommer en bamsing till båt som åker snålskjuts av en betydligt mindre båt!!
Liten hjälper stor!!
Sen fick vi syn på en jättefin liten båt som hade alldeles äkta fjädrar som segel!!
-Waooo....kolla vad som flyter där ute!!
-Bara lugn......den räddar jag!
-Så...nu har jag den!!
-Den är minsann lite tung.....men väldigt fin!
-Åh Abbe....vilken hjälte du är!!
-Bry dig inte så mycket Melvin.....detta är MIN båt!!
Jaha, så här gick det bland annat till när vi var vid havet på Sternö och badade och räddade den fina båten med de äkta fjädrarna som segel!!

VOV PÅ ER ALLA!!

10 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Klart att du får bada Abbe! Och en pinne hittade du ju med! :-)
En attans konstig båt-pinne måste vi säg.. Undra hur långt den hade färdats tro?!

Carina sa...

Du kan ju ta jobb vid kustbevakningen en räddare i nöden som du=)

Katarina sa...

Tänkte väl att det du, Abbe, som vill bada!

Arlo sa...

Men att bärga en båt? DET måste väl ändå räknas till hjältedåd. eller? Får du medalj kanske, Abbe?Jag är i alla fall impad värre!

Anonym sa...

Älskar att följa dina blogg och dina ljuvliga vovvar! Saknar min cocker älskling <3 som 10 år gammal fick ta steget över till de evigt gröna ängarna för några månader sedan...!
Kram

Eva sa...

Men det hade jag väl aaaaaldrig kunnat tro! Att DU skulle vilja bada!?! ;D
Du kan ju vikariera som bogserare också! Så får du bada ännu mer.
PUSS!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Härligt för grabbarna med en massa bad :)

Kram

Ludde sa...

Vilken himla tur att du fick bada till slut och kunde rädda den fina båten, Abbe! Du är ju en riktig bogserhund! Den båten kan du ha jättekul med... Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Du är ju bara BÄST, Abbe!!!
Tänk, den där båten kanske hade blivit vrak annars. Så småningom, alltså!

Unknown sa...

Underbart :-)