lördag 3 april 2010

Ett riktigt bi!!!


Idag har matte o husse grävt, grävt och åter grävt nästan hela dagen.
Vi grabbar har också hjälpt till lite.













Ska hon ner till Kina tro!!!!

Innan spaden intogs så var Abbe o Athos ute och sprang travbanan med lillhusse Herman o husse Nicke redan vid 07.30 på morgonen.
Tokingar!!!
Matte o Teo gick en softrunda då Teo fick lukta på precis vad han ville.
Den rundan blev inte lång men tog väldigt låååång tid att gå!!
Sedan fick vi åka bil för matte o husse körde till en planskola en bit iväg.
Att åka bil tackar vi ju inte nej till.
Sedan var det dags för spaden och grävning resten av dagen.

Vårt hårmonster Dumbo fick komma ut i koppel idag på tomten.
Gissa om han gillade det???
Han älskade verkligen att springa runt och kolla på allt o alla.
Han såg nästan ut som en liten hårig hund i sitt koppel.













Den lycklig kaninen Dumbo!!!

Även damerna Lisa o Lina fick springa av sig till deras förtjusning!!!













Lisa i den jordiga jorden!!!

Nu till ämnet på sidan.
Idag fick vi besök av ett riktigt bi.
Så nu slipper matte låtsas mer!!!













Det riktiga biet!!!

Tänk!! hur mycket det lilla biet fick jobba med alla blommorna på persikoträdet.
Biet somnar nog gott ikväll!!

Vov på er alla!!!

5 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Hej!!
Vad skriver man? helt underbara inlägg du har.
Lyckliga hundar!(förra inlägget och i detta också förståss) Underbar kanin, en liten pälsboll:) och ett persikoträd! Har du det i växthus eller inne? vilken zon? helt fantastiska blommor! Får ni frukt på det också?
Jag är superimponerad av allting. Önskar jag hade en liten del av din energi.
För min del blir det nog Elmia i Jönköping imorgon, vår son ställer ut sina motorcyklar, lite spännande.
Hoppas ni får en riktigt skön fortsättning på påskhelgen.
lisamaja & gänget

Ett ögonblick sa...

PS. Härlig header, ser ut som de tre musketörerna!

Elons matte sa...

Vilka fina bilder du får till . Klara och fina. Jag tror jag får önska mig en bättre digitalkamera i födelsedagspresent, men den jag har fungerar ju å andra sidan....Tål att tänkas på.
Kaninen ser ut som en liten pekignes ; )
Ha det gott.
Hälsningar från Elon & C:O

Madde sa...

Vilka härliga bilder. Kaninerna gillade verkligen att få komma ut i luften oxå. Önskar oxå att jag hade lite mera energi. Hoppas på fint väder i dag så att vi kan städa på altanen. Ha en fortsatt skön helg / Madde

Malin sa...

Lyckliga hundar och lyckliga dunbollar till kaniner :-)! Vad vackert persikoträdert blommar, ser helt underbart ut. Håller med ovanstående, vad mycket energi det känns som om du har, härligt, här orkar jag knappt nånting och är konstant trött...
Kram Malin