fredag 28 maj 2010

Lek o allvar!


Idag var Athos på ett riktigt bushumör.
När han är på det humöret kan han busa med precis vad som helst.













Hörni, smågrabbar vill ni busa en stund med mig?














Mig behöver du då inte fråga, jag är ALLTID pigg på bus!!!














Hallå! det är jag med!

Vad bra, för här kommer jag med busfilten!













Är ni klara???

Så klart att vi är, speciellt Abbe.













Nu biter jag dig i hakan Athos, och jag biter i din svans Abbe!!!














Du Abbe! hur ska vi nu göra???














Vadå göra?
Det är väl bara att sno in sig!















Eller!!!
Var är jag??















Men nu får ni ta och sluta!
Ser ni inte att matte fotograferar er?




Slut på det roliga!!

Här kommer lite allvar också.
I morse när vi gått travbanan såg vi detta lilla rådjurskid liggandes helt själv.
Den låg i den stekande solen vid en stenmur precis i innan man kom in i villaområdet.













Så underbart söt.

Vi tyckte väldigt synd om den och den såg så ensam ut.
Men vad ska man göra i ett sånt här läge?
Man kan ju inte bara flytta den hur som helst, kanske mamman fanns i närheten.
Men ägaren till huset där den låg kom precis hem och såg det lilla rådjuret också.
Han sa att han skulle flytta den till andra sidan vägen och lägga den i skuggan med en stor snöskyffel.
Han ville inte ta i den med sina händer då mamman, om den fanns någon mamma inte ville ha sin lilla unge p.g.a det.
Hur det gick sen det vet vi inte.
Det enda vi vet är att den inte låg kvar tidigare i kväll.
Vi såg den inte någon annanstans heller.
Så för att stilla mattes oro så har vi sagt att den har det bra med sin mamma ute i skogen.

Vov på er alla!!

9 kommentarer:

Malin sa...

Jag tycker så mycket om dina bilder och den härliga, finurliga text som följer med dom! Jag sitter här i soffan och ler stort och njuter av grabbarnas bus!
Jobbigt med rådjursbäbisen, utomlands så finns ju diverse organisationer men i Sverige finns, vad jag vet, ingenstans man kan ringa om man hittar ett övergivet/skadat djur. Nu var ju säkert inte den här övergiven men jag förstår din oro att den kanske,trots allt, var det.
Ha en underbar lördag, kram Malin

Anonym sa...

Vov vov på er!
Gud va söt . En liten bambi!
Hoppas mamman kommer till rätta!
Ååå va härligt ni grabbar har tillsammans.
Jag blir nästan lite avis. Jag vill me ha kompis och leka med jämnt.
Men matte säger att vi får vänta tills tiden är mogen och att det känns rätt vi saknar ju fortfarande Tosca.
Ha det gott i helgen grabbar!
I kväll skall jag följa med min familj på crusing inne i Hässleholm de startar på Hässleholmsgården med utställning (av som matte säger Raggar bilar) Mattes bror har köpt en. Det skall vara där vi träffades på hundutställningen.
Vov Vov från Ricco & Towe

Katarina sa...

Tihi, vilken rolig bildserie! Athos med filten - och hela gänget som leker ihop. Underbart!

Sandra sa...

Hoppas mamman kom tillbaka till sin lilla plutt och att allt slutade lyckligt!

Sandra sa...

Zamantha sitter och dreglar framför datorn hon tycker Athos är såååååååååååååååååå snygg!!!

TYSON OCH GÄNGET sa...

haha vad roligt killarna har ihop. Tänk att en liten filt kan vara så rolig :-) Härliga bilder. Stackars lilla Bambi, hoppas att mamman kom och hämtade sin lilla unge.

Vad roligt att läsa om Toe och hans mat vanor. Man är ju van vid att en hund äter allt (nästan) men inte din krabat. Tur han vill ha knäckebröd. Vad får han till mat?

Ha en härlig helg, kram

Ett ögonblick sa...

Såå busiga! härligt bus:)) det är så roligt och titta på dem när dom hittar på egna bus.
Hoppas lilla Bambi hittade sin mamma...så små och hjälplösa...och så söta.

Hoppas ni får en härlig helg allihop!
kram lisamaja och hela gänget

Carina sa...

Athos är ju bara för söt. Grabbarna bus stämemr bra på killarna. Håller också en tumme för att mamma kom till rätta. Man känner sig allt maktlös och lite rådlös för vart ska man vända sig?

Elons matte sa...

Vilken sötnos, stackars rådjuret. Man får väl hoppas att inte mamman förolyckats. Kiden brukar ju ligga och trycka när inte mamman är i närheten, så hon kanske var där, fast ni inte såg henne.
Tack för grattiset. Gissa om vi är stolta ! Kommer ni till Linköping bnågot ?
/Elons matte