söndag 25 juli 2010

Teo o lillmatte på utställning...


...tillsammans med matte så klart på brukshundsklubben i Älmhult.
Med oss var också snälla goa Marie med de tre svara puddingarna Elof, Macke o My.
Dagen visade sig bli riktigt bra trots allt regn, det trodde vi då rakt inte efter gårdagen o nattens regnande.
När vi kom fram på morgonen/fm så slutade det att regna, tänk att regnguden visste att vi skulle på utställning.
Verkligen inte dåligt!!!

Faktiskt så började dagens utställning för oss med juniorhandling för Teo o Bella.
Det var lite annorlunda ordning på denna utställningen.
Samtidigt började cockrarna i en annan ring.
Och hur gick det då???
Jo, de väntade in Teo och några andra cockrar så det löste sig alldeles utmärkt.

Och ungefär så här såg det ut för Bella o Teo innan det var deras tur.










Du lillmatte,
säg till
när det är
vår tur.

Jag sitter
ganska bra
här på
marken...










...men vill
så klart
hellre vara
i din
gosiga famn.

Det vet
du ju,
knähund som
jag är!!



Här springer vi runt i ringen grannt värre.















Visst är vi stiliga tillsammans, jag o lillmatte!!

Och att ha...


















...koll på kameran, det kunde jag också!!

Och visa min snyggsida...



















... är ju en bagatell!!!

Men hur gick det då???
Jo, vi gick inte vidare bland de 11 andra hundarna jag o lillmatte.
Synd, men domaren tyckte att lillmatte skulle ha lite mer koll på vart han befann sig!!
Annars var vårt omdömme bra.
Så här löd den:
Härlig handling i rörelse, lagom fart för att hunden ska visas i balans.
Behöver mer kontroll på domarens position.
Lugn o metodisk.
Mycket bra.

Men strunt samma hur det gick egentligen, för min lillmatte...















...viskar ju till mig.

Att...















...hon älskar mig ändå!

Och det ska ni veta att jag älskar ju min lillmatte också!!

Sen var det mattes tur att visa upp mig.
Men vad tycker ni om bilden egentligen???



















Nu är det dina ben vi ska ha koll på??

Ja, ja trots den annorlunda bilden så gick det väl okej för oss.
Vi hade inte så stor konkurrens men vår motståndare var en grabb i modell större än mig.(och matte som tyckte att jag blivit en stor grabb på 12 kg)
Vi kom iallafall på en 2:plats med Hp.
Och omdömmet löd så här:
Snart 2 - årig hane på den mindre sidan.
Bra hals o rygg.
Lite tunn i förbröstet.
Okej vinklar fram o bak.
Vacker päls o färg.
Rör sig bra och trevligt temperament
.

Men om man nu tänker efter lite, så är det faktiskt fyra månader tills jag fyller två år.
Har jag nu gått upp två kg på två månader så kan ni räkna ut hur mycket jag kanske går upp på fyra månader.
Då kanske jag inte tillhör den mindre sidan längre.
Eller hur!!!!

Idag fick vi alla rosetter i mängder kan jag meddela.
Här sitter jag o Elof i buren med våra fina rosetter.















Du Elof, visst är min rosett lika fin som din??

Och till sist måste jag få visa hur glad jag blev över att få träffa min gammelmatte igen.






















Puss på dig min gammelmatte!!

Ja detta var min, lillmatte o mattes dag på utställningen i Älmhult.
Och hur det gick för Elof, My o Macke kan ni så läsa på Cocker killarnas vita hem.

Vov på er alla!!



11 kommentarer:

Marie sa...

Klart att vi alla älskar dig Teo! Hur skulle vi kunna göra något annat? Att sedan den där domaren inte kunde stå stilla kan väl inte varken du "Teo-Teo" eller "Bella-Bella" rå för :-)
Den svarta puddingen är jättetrött nu men hälsar ändå till chokladpuddingen!
Kram!!!

Sandra sa...

Supergrattis :) Tjusiga rosetter och fint omdöme :) Tycker din lillmatte ser jätteduktig ut när hon visar dig...ja du också såklart Teo ;)

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad kul att det gick så bra. Jag tyckte det såg ut som om lillmatte hade fullkoll, tror domaren råkade blunda eller något. ha en härlig dag, kram

Katarina sa...

De är för söta, lillmatte och Theo! -Grattis till fina resultat och omdömen!

Eva sa...

Tycker ni är superduktiga!
(Och hälsa du lill-matte att just det där med att hålla koll på domaren tjatas det MASSOR om även till väldigt erfarna utställare på vår ringträning!)
Kritiken är ju alldeles väldigt ok för en i din ålder! Åtminstone amriskillar sägs alltid vara färdiga först nå'n gång mellan 2 och 3.

Madde sa...

Vad duktiga ni är. Du vet att övning ger färdighet säger dom ju. Teddy är som Teo en modell mindre och Teddy är tunn oxå. Men vad gör väl det han är oxå sin mattes gullhund.ha en skön vecka. / Madde

cockettsriccardo sa...

Va kul att det går så bra!
hmmm Skall hunden ha koll på domaren med trodde det var i första hand den som visar upp hunden.
Va avis jag blir jag vill ju med träffa Birgitta!
Vi kanske får bestämma träff med våran Birgitta tillsammans någon dag!
Ja du Theo du blir bara snyggare och snyggare.
En Riktigt cool kille om jag får säga så.
Ha det gott och hälsa grabbarna och familjen.
Kram Ricco & Towe

Carina sa...

Tyckte ni så så snygga ut tillsammans Bella och Teo kommer att gå långt! Fin kritik också. Grattis till Hp och andra plats snygga killen=) Ibland spelar vädret inget som helst roll så länge man är i trevligt sällskap. Kramisar

Malin sa...

Vad kul att det gick så bra! Det där med liten och tunn känner vi allt för väl igen med vår Alice som ju oxå är knepig med maten, lägg där till att hon hatar utställningar så kan man ju räkan ut att med henne så går det INTE så bra... Kul att lill-matte ställde oxå, det kommer ju bara gå bättre och bättre bara dom får prova på det några gånger.
Kram Malin

Cockerflickan sa...

Underbara Teo!
Vi tycker du är verkar helt fantastisk, STORT grattis.

Selma och hela familjen!

Elons matte sa...

Ja, man har ju samma fina cocker med sig hem, oavset vad domaren än tycker. Den bästa vännen i hela världen : )