söndag 28 augusti 2011

Abbe och den vita telefonen....

...som bara stod där mitt på vägen när vi var ute på promenaden nu ikväll.
Undra vem som glömt den tro???
Dock var det lite skitig men färgen
den và fin!!

Abbe fann sig snabbt och visade oss telefonen som bara stod där så fint!
Ja, kolla vad jag har hittat!!
Blyg är han då inte och inga hämningar har han som ni alla vet.....han tog helt enkelt saken i egna händer!
Japp, nu ska jag...
ta och....
ringa Freijsan så klart!!!
Freija, hallåååååå!!
Men svara nångång då!
Dumma skit-telefon!!
Den funkar ju inte!

Men Abbe då...hur kunde du tro det!
Ser du nåt telefon jack här ute någonstans?
-Nej!
Inte så konstigt att den inte fungerar då ju!!

Vov på er alla!

17 kommentarer:

Arlo sa...

Jameeen attans, har dom inte hört talas om mobiler i din familj??? Man behööööver faktiskt inte telefonjack nuförtiden! Lever dom på stenåldern eller va?
Klart du försökte ringa bruden när telefonen ändå stod där! Hon var nog bara inte hemma, tror jag.

Drömflocken sa...

Härliga Abbe

Sandra sa...

Åh jag ÄLSKAR dig...puss från din lilla Freijsan....jäkla skit att den inte funkade...såååå typiskt ju!

Emma o Malte sa...

Ja, här fick vi verkligen knipa hårt! SOM vi skrattade åt detta underbara inlägg!!!!

Eva sa...

Du är väl den allra sötaste!!!
I övrigt håller jag med Rudi som skriver precis vad jag tänkte! Vilket århundrade lever er matte i???
PUSS gubben!

Ett ögonblick sa...

Så synd att den inte funkade, Abbe som såg så lycklig ut...

Ha en fin vecka!
kram lisamaja

Ann-Margret o Vinja sa...

Attans otur att inte telefonen funkade som du hittade så du kunde ringa din tjej.

Som vanligt har du så härliga bilder och sen texten till bilderna är ju alltid så bra :)

Hoppas att Abbe hittar en telefon som funkar så han kan ringa sin Freija :)

Katarina sa...

Haha, vilken härlig bildserie! heja Abbe!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Kopierar Katarinas kommentar!!
Ulf

Hanna aka Lilla My sa...

Håller med Ulf och kopierar på jag med :)

Heléne sa...

Söta lilla Abbe, vilken osis att Freja inte svarade :-(
Som vanligt härliga bilder och kul text!

Buttons sa...

Tjena Grabbar, det var länge sedan jag var hit och kikade(glömska mattes fel),så nu fick jag massor med ny läsning och vilka fantastiska fina foton på er alla. Kanonsnygga killar är ni hela bunten. Å du Abbe, säg till matte att fixa Skype så kan du se dina tjejjer då dom ringer......blötpussar

becca & olga sa...

Hahaha vad kul :)

Jennie sa...

Gulle dej Abbe!
Kram Jennie och Stella

Ludde sa...

Men Abbe! Klart att du ska ha en egen mobil istället. Såna där stenåldersprylar är väl inget för hundar, men bilderna blev ju fantastiska... Kramis!

Gizmo sa...

Hahaha.. Helt underbara bilder.. Typiskt att den inte funkade..

Ha de gott

Jenny o Dio sa...

TRådlöst ska det ju vara nuförtiden :) Men om du hade ropat lite kanske Freijsan hade hörd dig iallafall Abbe ;)