lördag 22 oktober 2011

För allra första gången......

....i mitt snart 11-månadersliv ska jag på utställning utan min matte.
Min matte är nämligen sjuk och har fortfarande mycket hög feber.
Jag vill att....
Nu i kväll har min matte varit på lasarettet då hennes feber var 41,0 grader trots att hon fått alvedon.
Men proverna visade som innan och då avvaktar de tills det gått 72 timmar med antibiotikan som hon får just nu.
Och att hon har det jobbigt just nu är ju inte så svårt att räkna ut.
min matte.....
Usch....tänk att ha feber på runt 40 grader i en hel vecka!!
Så klart jag gör allt för att hjälpa henne, men ibland blir det bara för varmt!
ska bli frisk igen!!
Så på min allra första utställning utan min matte ska mattes morsa visa upp mig!!
Men med farsans visdomsord.....
-Lille Vilgot!
Det kommer att gå hur bra som helst!!
....så känner jag faktiskt mig ganska lugn.
Och är det nån jag ska tro på så är det farsan så klart!
Men jag kommer att sakna min
alldeles egna lilla matte ändå!!

Vov på er alla!
/Vilgot!

9 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Vi ska hålla tassar och tummar för er imorgon! Och för er lillmatte också så klart!

Eva sa...

Vi håller också så klart!
Och fortsätter tycka synd om matten din½
PUSS grabben!

Katarina sa...

Hoppas din matte svarar på antibiotikan nu, så att hon blir frisk snart! Ge henne en extra puss från oss!
Och lycka till i ringen!

Ann-Margret o Vinja sa...

Tråkigt att din matte inte kan vara med på din utställning :( Men mattes mamma fixar det säkert galant, och med visdomsorden från din pappa så fixar ni det helt säkert :)

Vi håller tummarna för er :)

Hoppas din matte blir frisk snart Vilgot, kan inte vara bra att gå med feber så länge :( Vinja skickar en nospuss till din matte och hoppas att du kan vidarebefodra den till henne.

Kram

Ludde sa...

Att det går bra på utställningen är nog den bästa present din matte kan få. Vilgot! Jag håller alla tassarna för att det ska gå bra... Kramis!

Sandra sa...

hoppas det går bra även om din egen matte inte är med....tycker så synd om henne!

Sofie sa...

det ska nog gå bra men synd att inte matten är bättre. Vilken ihärdig feber hon har.

Sedan vill jag bara säga jag tror inte att Ann-Margret har skickat kommentaren som är ovenför. Så hon vill nog att du tar bort den :)

Gizmo sa...

Hoppas verkligen att din matte blir frisk fort nu... Nyfiken på utställningen.. Spännande..

Elon och Linus matte sa...

Hon är en riktig kämpe er lillmatte. jag förstår inte hur hon orkar. Själv är jag däckad redan vid 38,5 grader : (
Hoppas hon blir bättre och bättre snart