tisdag 20 december 2011

Nu vet jag!!

Japp, nu vet jag!!
Efter en lång, lång.....
jättelång väntan idag
hos veterinären....
så vet jag vad det är som spökar!!
Det är den där dumma borrelian som inte vill släppa taget om mig.
Nu förstår vi varför jag ena dagen är pigg och den andra dagen har så jätteont i mina leder.
Igår var en sån dag då jag hade jätteont....idag har det dock varit lite bättre.
När jag har så där ont så får ingen röra mina ben och sen vill jag helst dra mig undan och sova för mig själv.
Jättejobbigt är det för alla....inte bara för mig.
Nu har jag fått en ny medicin som jag ska äta i 20 nya dagar + cortison varannan dag i 20 dagar.
Blir jag inte bra på dessa nya dagar så ska jag äta medicin i ytterligare 20 dagar.
Veterinären sa att i vissa fall så får man äta medicin i 80 dagar....och kanske tillhör jag det fallet!!!
Nu ikväll känner jag mig faktiskt väldans pigg.......jag fick ju smärtstillande av veterinären idag.
Passar på då att extraknäcka som 1:e.....
diskvakt!!
Vov på er alla!!
/Vilgot!

12 kommentarer:

Dolores sa...

Stackars dig Vilgot. Men vi skickar en massa krya på dig pussar!!!

Drömflocken sa...

Ja du Vilgot Borrelia är ett elände. Hoppas du kryar på dej

Emma o Malte sa...

Hoppas, hoppas, hoppas att medicinen verkar snabbt och att Borrelian håller sig borta sen!! Vi förstår att det måste vara jobbigt att få så ont.
Tänk vad lika vi är brorsan för jag brukar också vara diskvakt här hemma!

Vi i Kasperian sa...

Jädrans borelia! Men du blir bra, det är jag säker på. Skönt ändå att veta hur allting är.
Hemma hos mig är vi just nu mest oroliga och ledsna. Men vi hoppas fortfarande!

Eva sa...

DumdumDUMMA sjuka som inte vill ge sig!
Men väldans bra att du fick ny medicin, även om du får äta den länge kanske.
Kan du få lite värkmedicin hemma också? De dagar du har mest ont tänker jag.
MASSORPUSSAR till duktige Vilgot!

Ludde sa...

Bra att du vet nu! Nu hoppas vi att världens sötaste diskvakt blir bra så fort det bara går! Kramis!

Carina sa...

Stackars Vilgot! Det är det vi tycker att fästingar är det mest värdelösa djur som finns absolut ingen nytta med dem. Kra på dig killen.

Ps den 28 blir jättebra längtar!!!DS

Arlo sa...

Åh, attans fästingskrutt! Men den här medicinen kommer att verka fort som 17, det känner jag på mig! Krya på dig, kompis!

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch för den där förbannade borrelian :( Dom är verkligen ett attans otyg fästingar :(
Hoppas nu att din nya medicin ska hjälpa dig att bli frisk :)

Kram

Malin sa...

Fy sjutton vad jobbigt! Hoppas verkligen du blir helt frisk snart!
Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Hej
Du har tyvärr fått skräp i din blogg igen :( Den lilla apan är igång igen....

Kram

Anna, Kompis o Daisy sa...

Fy bubban för borrelia! :( Hoppas medicinen ska bita och rensa ut skiten ur kroppen!

Du är tapper som trots ömma leder och trötthet inte latar dig på din post, det är viktigt att vakta diskmaskinen - i alla fall INNAN den är körd... ;)

Krya på dig, Vilgot!

God Jul och Gott Nytt År! :)