lördag 11 januari 2014

Abbes nya frilla!

Så är det faktiskt...Abbe har fått en ny frilla och både matten och Abbe njuter till fullo av den...
-Underbart att aldrig mer behöva utstå en hårborttagning på det riktiga sättet!!

Detta har matten gått och funderat på ganska länge men inte riktigt vågat ta steget fullt ut...men när hon väl bestämde sig så gick det undan.
Hon ringde en erfaren snälling som kom och hjälpte...för matten var alldeles för feg för att snagga Abbe själv.
Nu var det ju inga som helst problem...Abbe verkade mest njuta av friseringen, tror det är första gången i hans 6-åriga liv som han tyckte om att bli "fin" :)
Här sitter vi på pass...världens span på gång...
Kanske det dyker upp några snyggingar...
Tro det eller ej....men deras önskan gick minsann i uppfyllelse.
För rätt som det và mitt i spanet så dök goldentjejerna Amber, Indra och Nova upp...gissa att det blev världens race i skogen sen :)
Så ikväll ser det mest ut så här...soffhäng värre av den nyfriserade Abben ;)
ZzzzzZzzz!!!

VOV PÅ ER ALLA!!!

6 kommentarer:

Ludde sa...

Jag förstår att goldentjejerna var impade av din nya frisyr! Inte många killar som vågar skala av sig så mycket päls mitt i vintern... Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Åh, så där skulle våran Låne-Grynet också behöva se ut - men då skulle hon kanske frysa i all snö?

Ser i alla fall manligt stiligt ut, tycker jag. Va bra, Abbe, att du gillar nya stilen!
Fast MIN päls vill jag ha kvar! :D
Kasper

Arlo sa...

Tufft Abbe! Supertufft!

Anonym sa...

Superfin frissa! ❤️Min älskade cocker-kille Emil, som numera är en "änglar-hund", fick samma fina och lättskötta frissa sina sista år! Härligt att slippa fajtas i timmar på trimbordet!
Kram

Corgimom sa...

Tuff frilla måste jag säga, måste vara rätt skönt att slippa en matte som ska borsta pälsen hela tiden ? Jag kan vara lite ömhårad ibland jag med, men som tur är så har jag väldigt kort päls. Det förvånar mig inte att tjejerna lekte med er killar, ni verkar ju trevliga killar ni med. Ha det så gött nu !

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vad stilig du blev i din nya frisyr Abbe :) Skönt slippa "plågas" vid frisering.

Kram