måndag 26 juli 2010

Mörk choklad med pistage...


...älskar vår matte!!

En sak som är säkert är att vår matte älskar mörk choklad i all dess former.
Och då talar vi verkligen sanning!!
Chokladglass är t.e.x den bästa glassen hon vet.
Får hon en mörk chokladkaka i handen så tar den slut illa kvickt.
Då är hon väldigt lik Abbe ska ni veta!!!

Det finns en mörk choklad med pistage som hon fullkomligt älskar.













Chokladglass med pistage.
Mums!!























Chokladpudding med drottningkompott och pistage.
Det lovar vi att hon älskar.


















Men något som hon också är galen i så är det fudge med pistagenötter.
Kolla här.













Men finns det något som slår en kladdkaka med pistagenötter





















Jo, så klart!
En livs levande chokladpralin med en massa gröna pis... hrm!! "prästslöss" på sig.















Nu fick ni veta en av mattes stora laster!!

Vov på er alla!!

11 kommentarer:

Marie sa...

Den levande chokladpralinen är ju helt klart bäst!!! Fast kanske utan pälslöss...
De andra godsakerna ser ju också frestande goda ut, fast i mitt fall får det bli utan nötter.
Ät nu lite choklad och njut av din semester!
Kram!

Sandra sa...

Ha,ha,ha...vem kan motstå choklad? fast jag är mer som barnen, gillar ljus choklad :)
Fast den sista mörka pralinen med "pälslöss" är ju för underbar :)

Ett ögonblick sa...

Vilken härlig bild på Teo, ser ut som om han skrattar trots att han har hela pälsen full av "pälslus"...eller kanske just därför.
Ååh, jag som är så godissugen nu, mitt i natten...älskar choklad, men får tyvärr migrän, så jag måste vara lite försiktig. Däremot kan jag frossa i glass, jag är en riktig glassoman, skulle kunna ersätta maten med glass...glass med pistage eller pecan-nötkola eller en riktigt god vaniljglass...men det är klart, då blir det nog viktproblem i stället;)

Ha det nu riktigt gott och unna dig choklad, det blir man glad av.
Kramar till Er från oss

Katarina sa...

Choklad ger lyckokänslor, det lär vara vetenskpligt bevisat!
Särskilt sådan choklad som har päls.

Eva sa...

Har inte tänkt på det förut, men det har hänt flera gånger när jag läst hos er att jag gått o hämtat choklad i en eller annan form.
Det är naturligtvis pga TEO!!

Carina sa...

Gillar levande mörk choklad al`a Teo annars är det ljus choklag eller helst vit. Rittersport vitchoklad med hela nötter mums!!! Caspian älskar choklad och är en stor tjuv tur att det inte är den mörka "farliga" för hundar chokladen vi gillar.

Malin sa...

Haha, visst är mörk choklad gott?? Har du provat den med havssalt, den tycker jag är god, lite annorlunda. Men chokladen får inte vara FÖR mörk, typ 80-90% för då tycker jag den blir bitter, näe 70% ska det va...
Kram Malin

TYSON OCH GÄNGET sa...

hihi jag tror jag hade valt den sista chokladbiten, med prästlössen :-)

Kylle sa...

Härligt! Choklad är min stora svaghet.
Även gobitar som Teo går hem här!!

cockettsriccardo sa...

Va härligt med all choklad tycker med om choklad.
Den sista chokladpralinen ser ju verkligen mumsig ut.
Är det strössel det sista hihihi
Kram på er!
Ricco & Towe

Unknown sa...

Åh håller helt med Matte.
Den chokladen med pistage har jag inte sett. Måste leta efter.
Chokladpralinen i levande tillstånd är heeeelt okej också måste jag säga.
Kram