torsdag 15 juli 2010

Tjuven Teo och koll på läget!!


Ja, vi har en tjuv till här i familjen.
Det är inte mindre än vår skrutt Teo!!
Han har just precis nu kl 21.00 ikväll varit inne i kaninburen och snott kaninernas morot.
Han trodde så klart ingen skulle se något med sina oskyldiga ögon!















Ja, vadå då!
En liten morot märker de väl inte.


Men du Teo!!















Jag såg dig allt!!

En som inte såg så var det Athos.
Han hade full koll på vad som hände utanför staketet istället.















Ja, man får ju inte missa något!!!

Så klart ville vi smågrabbar också ha koll på läget.
Athos ska ju inte behöva ha det själv.















Tittar du dit så tittar jag hit och så tittar du ner!!!

Men nu vill jag busa!















Men hallå!
Athos, kolla på mig då!!


"Skit" i mig bara!!
Men då ska du veta att...















...då biter jag dig i benet istället!!!

Ja, detta var vad vi gjorde för ganska exakt 30 minuter sedan.

Vov på er alla!!

10 kommentarer:

Eva sa...

Men lille skrutten! Kan du inte be att få en egen morot istället för att råna kaninerna? De kan väl kanske behöva den, tänkte jag.
Och Abbe får tydligen ingen egen mat heller... Äta upp brorsan!!!
Jösses pojkar!
(Förresten blir jag väldigt sömnig när jag ser den nya underbara toppbilden. Jag vill OCKSÅ ha en Athos att vila på:()

Lisa sa...

Hallå på er!
Nu är det länge sen vi var och hälsade på, men lika roligt att läsa vad ni haft för er. Vi blir så glada när vi tittar på härliga bilder på fina vovvar och natur. Sen vill vi ju bara säga att Teo är sååå nyttig som tycker bättre om morot än korv Hi Hi.
Ha en härlig sommar önskar vi i söder

TYSON OCH GÄNGET sa...

hihi jasså ni har en liten morotstjuv hos er. Mina vovvar gillar oxå morötter fast de har inga kaniner de kan sno dom av :-)

Katarina sa...

Men oj, så söt han är med sin morot!

Carina sa...

Mina får morötter som godis de älskar det och Tindras "gravnoja" om nu hundar kan ha det var morötter hon satt konstant vidd kylen och tiggde morötter.

Ett ögonblick sa...

En liten söt tjuv...med den blicken tror jag kaninerna hade avstått från morötterna frivilligt, dom hade smält totalt...det är något visst med cocker ögon;)
Django älskar morötter och så fort jag ska skala nå´nting så sitter han bredvid och tittar med sin snällaste cockerblick och verkar tro att det är just morötter.
Vilken fin svans Athos har, klipper du den eller växer pälsen så fint? jag har ingen erfarenhet av Golden alls.
Härliga bilder på grabbarna!!

Vi har jättevarmt här idag igen...och jag som ska städa:(( övriga familjen har åkt till Göteborg, maken ska spela med sitt band på gatan idag:))

Må så gott i sommaren!
kramar från oss

Ett ögonblick sa...

PS. Underbar header!! där skulle jag vilja vila just nu, mjukt och gott...vill inte städa!

Elons matte sa...

Lika fulla med upptåg som vanligt...härligt att se : )

Malin sa...

Dom lever ett händelserikt liv grabbarna boys ;-)
Kram Malin

cockettsriccardo sa...

Oj då Theo och Abbe!
Usch vad jag skäms jag bukar ta vår kanin Labans knäcke bröd!
Va skönt att jag inte är ensam om att gilla mat.
Vi kanske skall träffas och snacka taktik hur vi skall göra för att det inte skall synas.
Vov vov Grabbar!
Från Ricco & Towe