lördag 19 februari 2011

Pallen!

Det var en gång en pall som husse byggde till Teo som han använde när han skulle hoppa in i bilen.
Teos gamla pall!

Sen den dagen då Teo lärde sig att hoppa in i bilen utan pall så har kaninerna Lina, Lisa och Dumbo haft den i sin bur som ni kanske kan se. Det finns ju en del spår efter dem.
Men nu ikväll har pallen kommit till återanvändning igen av Teos son Vilgot.
Ahaa, jag fattar...
precis...
vad jag ska göra!

Tänk vilken bra pall, och nu vet ju alla hur Vilgot kommer upp i soffan.

Vov på er alla!

14 kommentarer:

Ludde sa...

Du är smart du Vilgot! Jag hade minsann ingen pall när jag var valp så jag kom aldrig åt att klättraa upp i soffor och sängar. Nu när benen vuxit till sig, och jag kan kliva upp var som helst, gör jag det inte i alla fall. Tycker jag ligger bättre på mattan eller så... Kramis!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jag är också en golvliggare men pallen var ju smart.
Nelson

Arlo sa...

Här kommer en tredje golvliggaren på raken. Nja, förresten i soffan ligger jag ibland kom jag just på. När du blivit lite större, Vilgot, så kan du ha pallen att lära dig trix på, den verkar perfekt för det.
Matten hälsar att Vilgots lilla rumpa är ursöt, hrmpff...

Ett ögonblick sa...

En smart liten vovve, så näpen han ser ut.
Vi hade också en pall till vår chowchow, när han skulle in i bilen, det fungerade jättebra. Ett tag hade vi en stor Van och på den tiden hade vi en chowchow och två leonberger, då blev det en spång som dom fick gå in i bilen på. Uppfinningsrikedomen är stor:))

Ha en fortsatt härlig helg!
kram lisamaja

Eva sa...

Här fixades en fotpall...
Simon tyckte den var bästaste "kli-grejen!...
Och så fick J lite jobbogt med leder...
Numer står pallen inkilad under säng för att vara "trapp! åt J och klopinne åt S...
Fotpall som jag verkligen behöver??
Någon som känner en snickare???

Dolores sa...

Det var en bra sak. En sådan skulle vi ha haft till Nicole hennes sista år men jag fick gå upp flera ggr varje natt och lyfta upp henne i sängen för hon orkade/kunde inte hoppa då.
Du är så duktig lille Vilgot som har lärt dig detta lilla trick :)

Anonym sa...

Du e ju bara för gullig Vilgot!
Händig man!
Hoppas vi kan ses någon gång å härja lite skulla vara kul.
Jag är Mattarnas hund i denna familjen för jag kan linda dem runt min tass.
Ha det gott.
Å Hälsa resten av grabbarna Boys.
Kram Ricco & Alfons å Towe

Malin sa...

Duktiga Vilgot!! Du är smart du, det har du nog ärvt från pappa precis som din skönhet ;-)
Kram

Katarina sa...

Jag fick minsann ingen pall, men jag kom upp i soffan i alla fall! : ) Fast då var jag kanske lite äldre än du...
Kram från faster Leia

Lisa sa...

Lyxigt värre med egen uppfart till soffan!
Han e ju för go lilla gubben.
Ha det gott allesamans

Unknown sa...

Snutten då *ler*
Jag har lagt in en blänkare om din blogg hos mig.
Säg till om du inte vill det.
Kram

Boubou sa...

Vilka söta bilder! Bra med en egen pall!

Christina Klosterberg sa...

Så rörande att se!

Jenny o Brio sa...

Kanske Dio skulle få sig en pall också. Hon som inte kan hoppa upp i soffan, men hoppa jämfota i näshöjd på folk går bra ;)

Det var en riktigt härlig bildserie på lill-hundrumpan!