måndag 7 februari 2011

Vänner!

Att vi har blivit en till i flocken innebär inte nån förändring när det gäller mat och smaskiga ben hos oss grabbar.
Här har vi fått lära oss från början att dela lika vilket vi håller på att skola in lille Vilgot på.
Det har aldrig varit nån konflikt mellan oss när det gäller mat o annat, skönt är väl det.
Här får Vilgot prova på att göra ren en lasagneform tillsammans med Athos.
Vad duktiga vi är.
Kanske matte slipper diska nu!!

Formen blev till synes klinisk ren men i självaste verkligeten var den säkert något helt annat gissar vi.
Även att gnaga på ben tillsammans med Abbe har Vilgot fått lära sig att man kan göra.
Nu var visserligen benet ganska stort, men det fungerade hur som helst väldigt bra.
Titta på mig nu Vilgot.
Så här gör du!

Så varför ska man tjafsa om mat när man kan kan vara vänner. Man vinner ju absolut inget på det tror vi, inte i vår flock iallafall.
Några som har blivit vänner för liver är Vilgot och hans matte Isabella.
Du o jag matte!!

Det märks så tydligt efter dessa veckor han har bott hos oss hur han vill vara i hennes närhet hela tiden även att han är väldigt glad i sin far.
Det är så härligt att se vilken glädje de har tillsammans.

Vov på er alla!


15 kommentarer:

Carina sa...

underbart när de vill dela lika tyvärr är inte mina lika generösa alla får se upp för Lowa som är snabbare än ögat att sno någons mat eller ben.Här har vi Lowa som älskar oss alla men nummer ett är Mickan!

Sandra sa...

Slicka lasange form med Athos vill gärna Z:a prova någon gång...tihi

Arlo sa...

Men vad tusan, har ni fällt en dinosaurie grabbar? Attans vilket ben! Imponerande!

Ulf sa...

Mysig familj den killen får växa upp i.Nelson

Annika sa...

Helt underbar vänskapsbild
på Bella och Vilgot!
Njut kvällen!

Christina Klosterberg sa...

Vilka snälla hundar du har. Det är inte säkert att det hade funkat hemma hos mig!
Sv: Tack för din kommentar, det är alltid roligt att få lyfta fram bra bloggar! Du har alltid så fina bilder och så är det extra roligt att följa er nya valp!

Katarina sa...

Hur gör ni? Vill gärna ha receptet!

Susann Larsson sa...

Lillmatt och Vilgot är så himla söta ihop. :)

Eva sa...

Har faktiskt oftast fungerat bra hos mig också! Egentligen bara Doglass om var lite småtjurig. A har värsta respekten för J vid matskålen, går runt istället för förbi t.o.m.:) Men puffade trynen kan de byta med varandra!
Vilgot sover väl hos Bella? Det gjorde min första när jag bodde hemma och jag tror det betydde mycket. Så fint se dem!

Freja Phaléne sa...

Tänk om min syster var lika snäll med mat och tuggar!!! Då hade kanske jag också kunnat tugge på ben och så, nu kan husse försöka ge oss en hel massa men det slutar alltid med att Ajax rafsar åt sig alla, lägger sig på dem och skäller på mig om jag går nära... Dumt, för nu får jag tandsten stup i ett!
Kramar till er alla!!!

Unknown sa...

Jisses, benet är mindre än vovve. *ler*
Ja visst är det underbart när Lill-Matte och vovve hittat varann sådär.
Min dotter var ju 12 när hon fick egen hund som hon tog hand om helt själv.
Kram och ha en underbar dag

Jenny, Elba o Dio sa...

Är det ett mammutben ni har fått tag på? Jisses!!!
Det är härligt när det går att dela lika, här går det mer ut på att försöka lura till sig den andres ben... Men så har vi bara små ben förstås...

Lyckopiller sa...

Underbart! Hos oss delas det ingenting! Är som att de tror att det är det sista de ska få här i livet!

Ludde sa...

Hej grabbar! Matte hittade er på Rudis blogg, och nu har husse lagt in eran blogg så vi kan hitta er lättare. Det var nog den läckra bilden på Teo och Vilgot som fick mig intresserad. Jag skulle också vilja ha en liten miniludde att busa med, men jag får nöja mig med att läsa om era busningar istället. Vi ses!

Elons matte sa...

Ni har verkligen haft tur med sådan fin hundsämja i er flock. fattar inte hur ni gör, emn jag vet att jaghar varit imponerad av det från början jag började läsa bloggen. Önskar det kunde bli så om vi köpte en till cocker hit.
Syns vad liten Vilgot är när han står brevid lillmatte : )