torsdag 18 augusti 2011

Att matte...

...har börjat jobba igen märks väl, eller hur?
Ja, ja....visst märker vi det!
Vi visar ju oss typ här bara varannan dag nu för tiden!

Och attans vad Vilgot blir allt mer vuxnare dessutom.
Nu lyfter han enbart på benet och har blivit fruktansvärt luktig... om ni förstår vad vi menar.
Han ska lukta på precis allt och har på köpet blivit totalt stendöv verkar det som!!
Kanske har med åldern att göra när vi tänker efter!!
Snart 9 månader (26/8) är han ju då!!
-Ja, du Vilgot!
Vad månne det bli av dig tro när
du blir "stor" tro?
Det undrar vi också!!

Men en det var synd om en kväll när vi kom hem efter kvällspromenaden var ju självaste farsan Teo!!
Kolla bara på honom så kanske ni förstår...(vill ni se mer så klicka gärna på bilden)
Jaaa, stackars mig!!
Snacka om en prickig hund full med runda taggiga frön som satt fast långt in i benmärgen...som desstom inte ville släppa taget förrän flera dagar senarare på stackarn!!
Abbe led fruktansvärt med honom och var mycket glad att han inte vara i Teos kläder!!

Vov på er alla!!


10 kommentarer:

Heléne sa...

Uj,uj,uj stackars Teo som fick pälsen full med frön.
Jag trodde först han var ute i en hagelskur men sen såg jag att det var något botaniskt.

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch, stackars Teo med alla taggiga frön i pälsen :( Kan verkligen inte varit skönt.

Ludde sa...

Visst släpar jag hem en hel del frön efter mina promenader, men det här var nog det värsta jag sett! STACKARS Teo! Vilken pina innan alla frön kom bort. Säkert INGEN som vill vara i DIN päls... Kramis!

Emma o Malte sa...

Så tråkigt är det när mattarna måste jobba, men det är ju ett måste!
Vad du är duktig Vilgot som bara lyfter på benet nu!! Jag brukar skifta en del, men mest är det lyft på benet som gäller!! Min matte säger att hon förstår precis vad ni menar med att Vilgot blivit Stendöv!!
Och stackars farsan Teo, vi lider med dig.
Kram

Christina Klosterberg sa...

Vilgot har verkligen vuxit! Så nu har ni en tonåring i huset! De där fröna kan man bli tokig på ibland - gillar även pulipälsar! Trevlig helg!

Team Nelson / Ordringen. sa...

De enda frön man kan stå ut med är busfrön, de kan man iaf ge på pälsen.
Nelson

Eva sa...

De där fröna älskas inte här heller... STACKARS Teo vad du ser bedrövad ut!:))
Och visst är det kul med "tonåringar"... Mysko med den där hinnan som verkar växa ut över öronen! Och att hjärnan kan förvandlas till totalt snömos så???
Ha så kul:)
PUSS killar!

Katarina sa...

Fyyyy för taggiga frön!

Arlo sa...

Stackars taggige Teo! Bra jobbat, Vilgot att stå på tre ben nu! Det däe stndöva....det växer egentligen aldrig bort...i alla fall när man nosar.

Anonym sa...

Å va Theo å Vilgot e lika på bilden. Å stackars Theo är det sådant vi kallar prästaluss? Ricco & alfons brukar med få men inte så mycket.
Ha det gott!

Vov vov Ricco & Towe & Alfons

Jag Alfons lyfter med på benet. vi börjar ju bli stora grabbar nu