tisdag 2 februari 2010

Vov på er!
Jag, Abbe vill bara berätta lite om vår kväll ikväll.



















Ser jag inte lite hungrig ut???

Matte strulade till det för oss nu ikväll så vi fick mat mycket senare än vanligt.
Hon menade väl men det blev helt fel.
Kvällen började så bra trots snö och blåst ute.
Vi träffade nämligen Abbe,Elof och Marie och gick på en långpromenad.
Det var riktigt skönt trots vädret, men det bästa av allt var nog att ingen snö fastnade i våra pälsar.

Men sedan blev det lite tokigt.
Husse o Bella hämtade oss hos Abbe o Elof efter promenaden för att hämta Herman som var på bågskytte.
Vi stannade i bilen med matte o Bella medans husse hämtade Herman.
I och med att matte och även vi var lite blöta så immade bilen igen fullständigt.
Och så tog det ganska lång tid (nästan 30 min) innan Herman o husse kom tillbaka.
Matte fick ju en supersmart idè!!! som var att sätta på fläkten på högta fart.
Imman försvann väl bra, men...
däremot startade inte bilen när husse kom.
Husse blev ju inte direkt glad och tyckte nog matte var lite osmart!!
Men imman fick hon bukt med iallafall!!!

De skulle putta bilen till en backe men det gick inget vidare, så de fick be om lite förstärkning av några medhjälpare.
Bilen startade som väl var när den började rulla i nedförsbacken och vi kunde äntligen åka hem.
Då var väl klockan ca 19.40 och vi var fullständigt ut svultna, speciellt jag själv.

Vad vi tror är att hon aldrig mer kommer att försöka ta bort någon imma i bilen mer.
Tokmatte!!!

Imorgon kanske någon annan berättar om våran dag.

Vov på er alla!!!

1 kommentar:

Marie sa...

Ha, ha! Skulle lika gärna kunnat vara jag som gjorde så där! Man kan ju inte kunna allt, eller hur? Vet en till som hade varit lite smått irriterad om jag hade gjort samma sak. Hur som helst så kom ni ju hem till slut!