fredag 1 april 2011

Så här...

..trött var Vilgot igårkväll.
Han sov som han vore död eller nåt liknande.
Men det var han så klart inte, han och Bella hade bara varit med på kursen som matte hjälper till med.
Det är en kurs med ett gäng hundar i värsta tonårsåldern som är på väg in i den stora vuxenvärlden.
Och då blir man så här attans trött.
Zzz...inkallning...Zzz...slalom...Zzzz...stanna kvar...
Zzz...sitt...ligg...Zzz


Idag är det 1:april i några timmar till och vi ljuger inte en endaste sekund.
Och nåt som är sant så är det att idag drog Athos till skogs med husse och hans kompis för att stanna där ända till söndag nångång.
Alltså innebär det att vi är husse och Athosfria hela helgen låååååång.
Vi var så klart med när matte lämnade dem åt sitt öde mitt ute i skogen.
Athos började skogshelgen med att premiär"skita"
...gud sååååå skönt!

Sen skulle så klart matte ta några farväl-foton på honom.
Men det var då lättare sagt än gjort för Teo tar ju det där med fotografering på största allvar.
Ahaa, är det fotografering på gång!

Kolla matte, nu är jag
 "the man whit the rockeface" igen!

Attans Teo dåååå.
Det var ju mig matte skulle ta foto på!

Men faktiskt så är jag sååå mycket större än dig nu din staty, så du har inte en chans!
Speciellt inte när jag doftar in precis allt som min nos
kan registrera!

Äntligen...
... så får jag vara helt sjäääälv!

Ja, så tror vi att han tycker trots att det är 1:a april.
Rena rama semestern blir det för Athos där i skogen utan oss smågrabbar.
Hur ska han kunna vara utan oss tre grabbar som jämt och ständigt är ganska retfulla och "taskiga" mot honom.
Vi erkänner, Athos vi kan vara ganska jobbiga ibland men just nu så saknar vi dig sååå mycket.
Sakna ni på bara smågrabbar.
För nu är jag på min semester!

Ja, ja vi får väl stå ut dååå, alldeles ensamma ända tills söndag.
Vi får väl fixa mattes fotograferande utan dig då.
Som typ så här:
Alla goda ting är tre!

Och gissa???
För det första så har matte idag vunnit 1:a pris på Sociala hundars tävling minsann.
Det var ett presentkort på hela 500 kronor som hon kan handla hundsaker för.
Och vad vi vet i kvällsläget så är det en sak som är till Vilgot.
Mer avslöjar vi inte nu.

För det andra så är vi månadens bild på cockerklubbens hemsida.
Tre små söta påsk-kärringar eller nåt i den stilen är vi.
Ni får gå in på den och kika på oss.

Och för det tredja så ska vi hälsa på Bellas dagisfröken som hon hade när hon gick på dagis imorgon.
Hon har en underbar sida som heter Skapa och Inreda.
Vi ska dit och busa med hennes lilla valp Åskar som tror han är en katt för att han bor nämligen med tre vackra katter.
Det ska bli så kul.

Ja, detta var väl allt för idag/kväll.
Inlägget skulle dock varit inne för längesedan om det inte strulat, och det precis som vanligt säger vår matte.
Men ha nu en riktigt härlig helg.

Vov på er alla!

11 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Så kul att ni är "månadens bild". Grattis.
Kul och fina bilder som jag som vanligt ser fram emot på din blogg.
Ha en riktigt härlig helg själv.
Ulf

Unknown sa...

Grattis till allt ni vunnit.
Underbara bilder som vanligt och njut nu gubben utan busbröderna.
Tazz o Kram och trevlig helg

Malin sa...

Kul att ni är månadens bild och grattis till vinsten!
Skönt för Athos-pojken att få vila upp sig en helg men jag kan tänka mig att han är saknad av cockergänget.
Kram

Sandra sa...

Naw vilka söta påskgubbar :)

Katarina sa...

Dubbelgrattis!!!

Eva sa...

Grattis!
Till dig och igen matten. Kanske lite skönt utan retandes cockranr:=
OUSS!!
Och spar en till Athos!!)

Anonym sa...

Å va mycket ni gjort sen sist!
Många härliga bilder!
Theo är verkligen gjord för kameran!
Så fint han poserar!
Å vilket ben Athos har oj oj oj å att sen lilla vilgot smakar det!
Ha en härlig helg!
Ha det gott!
Vov vov Ricco & Alfons Å Towe

Carina sa...

Grattis!!! Så kul. Tror knappt inte ni hinner sakna husse och Athos matte verkar ha helgen bokat för sig och er=)

Arlo sa...

Grattis! Hoppas du får något både fint och gott, Vilgot!
Athos, vilket buskul äventyr du får vara med om! Att sova i skogen, det har jag aldrig gjort fast jag vill gärna.
Som påskgubbar är ni hellyckade smågrabbar!
Ha en fin helg!

Jenny o Brio sa...

Det blir flera Grattis på raken till er!!!
Teo är verkligen för härlig som sitter alldeles stilla på alla bilder :)
Hoppasatt ni får en trevlig fortsätning på helgen även utan Athos!

Ludde sa...

Oj, va söta ni var som påskhundar. jag tror att Athos var glad att slippa posera i mössa. måste vara bättre med hussen i skogen! Kramis!