lördag 12 maj 2012

Hur vá det nu det där med en underbar helg egentligen?

-Jag vet i tusan egentligen!
För gissa vad som hände mig i natt då?
Jo, det ska ni minsann få veta!!
Helt plötsligt klockan 02.00 slog natt-tjuven till hemma hos oss.
Matte vaknade av att en ylande och skällandes hund var instängd i tvättstugan där b.la vår hundmat förvaras på ett säkert förvar.....trodde matte ja!!
Denna påse här nedan innehöll ca 2 kg Melvinmat igårkväll.....men i natt blev den nästan helt länsad.
Inte så konstigt att natt-tjuven som på något märkligt sätt lyckats stänga dörren om sig höll ett fasansfullt liv där inne.
Tjuven var ju dessutom väldigt törstig och ville ut fortare än kvickt.
Melvins länsade matpåse!!
Man kan ju säga att matte tog natt-tjuven på bar gärning och straffet han fick.....ja, det märktes då restrerande del av natten och hela dagen idag.
-Jag kan ju inte förstå varför jag är så fruktansvärt mätt, törstig och trött och har en mage som är större än en hårt pumpad fotboll!!
Jag har försökt lämna mina "spår" efter mig många tusen gånger under hela dagen men lyckades först ikväll efter att jag fått smaska i mig lite matolja och matte och husse knatat runt med mig i ösregnet.....i koppel dessutom!!
Jag fick inte ens springa lös till min stora förtvivlan.....men en rejäl hög lämnade jag efter mig till slut och matte blev totalt överlycklig.
Väl hemma sedan så var det matdags....trodde jag!!
Vet ni vad jag fick medans de andra tre slafsade i sig färskfoder och det där goda torrfodret.....jo en fjuttig liten klick filmjölk med lite olja i.
Tydligen ska jag skita av mig ännu mer tycker matten innan jag ska få riktig mat igen.
-Fy bubblan vad jag tycker att allt är orättvist just nu!!
Så min helg har inte alls varit något speciellt underbar måste jag erkänna......ännu iallafall!!
Jag som bara skulle hjälpa till att fånga natt-tjuven!!

VOV PÅ ER ALLA!!
/Abbe!!

14 kommentarer:

Katarina sa...

Hihi...Abbe, du är för härlig!

Dolores sa...

Ha,ha,...Abbe!!! Jag säger då det :))))
Men tur att din matte och husse fick fart på din mage iallafall.

Sandra sa...

Men fyyy skylla på DIG som var den enda som vågade dig upp för att ta tjuven...tröstkramar från din Freijsan

Ludde sa...

Attans vilken otur att nattjuven lyckades stänga in dig när han smet sin väg... Inte undra på att du fick ont i magen att vara inlåst utan vatten... Kramis!

Eva sa...

Men SNÄLLA Abbe...!
Att man alltid ska behöva oroa sig för dig;D
(Sitter valpvakt hos havanaisserna efter middag här. Åke o Totte har fått lillebror de också!)
PUSS!

Carina sa...

Tagen på bar gärning låter det som.Hm bara det är ju illa. men du Abbe är nästan helt säker på att imorgon få du mat igen.

Arlo sa...

Men ATTANS! Vilken dramatik! Bara för att du är sen så bra vakthund så ska du straffas med allt möjligt..ont i magen, svält, törst, koppelpromenad...synd om Abbe! Killkram till dig!

Lyckopiller sa...

Otack är Abbes lön.

sandra sa...

Haha, underbart inlägg

Ann-Margret o Vinja sa...

Jaha, så det härjar natt-tjyvar hemma hos er ;) Du är verkligen ett riktigt mat vrak Abbe. kan tänka mig att du var attans mätt efter all den maten.

Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Haha Abbe, du är en symbol för alla män av både två och fyrbenstyp som älskar att smyga ner på natten i köket och glänta på kylskåpsdörren alt. hundmatspåsen. Det måste vara en gen som finns hos alla raser och arter. Ibland faller man på eget grepp, som du gjorde i natt, och blir alltför glupsk, men det är smällar man får ta.
Smyg på Abbe.
Ulf&Nelson

Unknown sa...

;-)

Charlies Matte Malin sa...

Haha vilken buse!!

Anna, Kompis o Daisy sa...

Oj, oj, oj - stackars Abbes mage! :D Förstår att matte blev lycklig när han äntligen lyckades göra nr 2. Aldrig en tråkig stund med matglada cockrar i huset... ;) Vår lilla Daisy brukar alltid försöka smita in i tvättstugan när jag ska dit. Där finns mat och strumpor - hennes två favvosaker här i världen. ;)