lördag 9 januari 2010

En härlig lördag är snart slut.

Sitter här just nu högröd i ansiktet och det känns som man legat och solat hela dagen.
Men så är det ju inte.
Jag kan säga att jag däremot har varit ute nästan hela dagen i det soliga och kyliga vädret
Vi började morgonen med att gå en runda med hundarna Nicke och jag.
Vi gick ner till Mörrumsån och tog lite foton på all fin is.









Vilket Nicke tog bildbevis på...












...och som även jag förevigade på bild!!!


När vi kommit hem från morgonrundan så hoppade vi in i bilen och åkte till hundklubben.
Nicke, Herman och hundarna åkte dock vidare medans jag stannade kvar.
Det var nämnligen hundkurs idag för nybörjarna i allmänlydnad. (tack Marie)
Vi hade en återträff med alla de goa valparna idag.
Lite synd var det att det inte kom så många, men de som kom var desto goare.
Den svarta goa cockerkillen Elof var ju där.
Han är som de andra valparna helt underbar.
Men cocker är cocker, speciellt en cocker valp helt bedårande söt och underbar.
Sådana vill man ha många av!!!!

Under tiden jag befann mig på kurs idag så var Nicke, Herman och hundarna ute på Sternö.
De hade också en mysig stund tillsammans.
Efter kursens slut så hämtade de mig och vi åkte sedan ganska omgående upp till Olofström där Bella befann sig.
Bella har som jag berättat sovit hos sin kompis Tilde i natt.
De har varit hos Tildes farbror Christer och hans Sofija.
Oj, vad kul de har haft de bägge tjejerna.
Att man kan hitta sin själsfrende redan vid 10 års ålder tror jag verkligen på.
Bella o Tilde är verkligen ett levande bevis på det.

Under tiden Bella, Tilde och även Herman var på bio så gick vi andra en långrunda med alla fem hundarna.
(hundarna bestod av Athos, Abbe, Teo, Kevin o Gordon)









Alla fem killar var hur goa som helst mot varandra.
Lite spänt var det precis i början när de hade koppel på, men när väl de åkte av så var de bästa polarna alla fem.
Efter rundan så var vi tillbaka till bion precis lagom till den slutade.

Så därifrån denna dagen tror jag att man fått sitt röda "nylle" ikväll efter en heldag ute med hundar.

Jag kunde klart inte låta bli att fotografera en av våra kaniner ihop med grabbarna boys senare på kvällen.
Att man har med en jaktgolden att gör kan man inte tro.
Goa underbara Athos.









Ha det så bra.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Men det är ju helt otroligt - accepterar hundarna kaninen...det trodde jag inte!

Marie sa...

Elof rodnar (fast det syns inte så bra i hans svarta päls)och tackar för allt beröm!! Han tycker att du också är underbar som kursledare.

Sandra sa...

så kärt med kaninen i mitten :)

Gunilla sa...

Vilken modig kanin och duktiga hundar. Jag håller med att cockervalpar är speciellt, dem kan man inte motstå:)

herman sa...

Kul att du har hittat min sida. Vilka fina hundar du har! Har de något släktdrag till Coola cox? Tycker en på minner mycket om Hermans storebror.