fredag 8 januari 2010

Härliga fredag

Nu sitter man i soffan framför tv igen med två cockrar bredvid sig och en golden på golvet.
Fredagskvällarna har nu bytts ut från Idol till Let´s Dance, så nu har vi nog 12 fredagar bokade framöver.
Gott!!









Idag har jag jobbat i cafetrian på lasarettet.
Där trivs jag verkligen som fisken i vattnet eller som hundarna i skogen!!
Dagen har gått i raketfart.
Nicke som varit ledig idag hämtade mig efter jobbet.
Vi åkte direkt ut till Kofsa med hundarna.
Kofsa ligger också precis vid havet och där var det sååå fint med solnedgången.
Hundarna fick springa av sig ordentligt även idag.
Idag var kameran med så lite bilder från rundan blev det.










Som jag skrev igår så hinner man inte så mycket mer på eftermiddagarna och kvällarna.
Men idag var det städat hemma, tvätten viken, frysen avfrostad och maten planerad som han också lagade på kvällen.
Nicke har ju varit ledig.
Härligt!!
Dessutom har han hunnit vara ute med hundarna och barnen i Elleholm på fm.
Där hade de en härlig dag i kylan.
Athos hittade som vanligt sina "kadaver" att apportera.
Idag var det visst en del av en ungtrut.
Gissa om han är stolt när han kommer med sina fynd.
Han är verkligen en skön grabb.









Herman är också en "sakletare".
Han hittade en solstol och tog sig en vilopaus.
Inte för jag tror det var någon längre stund.
Det var ju många minusgrader ute trots att solen var framme.
Herman är så klart också en skön kille.









Hemma ikväll är det förövrigt mycket lugnt.
Isabella har vi lämnat hos sin kompis Tilde (så inga bråk mellan syskonen.)
Bella befinner sig nu hos Tildes farbror Christer och hans sambo Sofija.
Där har jag precis fått reda på att de varit och badat från 14.30- 19.00.
Imorgon ska de ut och åka pulka och gå på bio.
Kan gissa att man får hem en trött tjej imorgon.


Ha det så bra.

4 kommentarer:

Carina sa...

Låter som en bra dag för alla! Avundas verkligen er närhet till havet. En dröm för mig. Fortsatt trevlig helg på er

Marie sa...

Håller med om att det är härligt med fredagar! Vilken man du har som städar, viker tvätt, lagar mat, hämtar på jobbet, aktiverar barn och hundar... Hur har du lyckats få honom till det :-) ??? Ses imorgon på kursen!

Sandra sa...

Vackra bilder :) blir dock mest imponerad av första bilden 3 sovande hundar OCH en popcorn skål på bordet....hur lyckas du människa?????? :)

Katarina sa...

Vilka härliga bilder! Athos ser så stolt ut med fågeln i munnen! Här är -14 grader idag, men nanna trivs i snön ändå. Det är bara mina fingrar och tår som fryser...
Ha en fortsatt skön helg!