onsdag 6 januari 2010

Jaha, som jag skrev igår så är den söndag i dag fast det är onsdag.
Imorgon är det i allafall torsdag och då ska jag jobba.
Jag känner redan nu att det kommer bli väldigt svårt att gå upp klockan 05.30 i morgon bitti.
Det handlar kanske om hur dags man kommer i sängen ikväll antar jag.

Idag efter att ha sovit länge på morgonen så åkte Nicke och jag ut till Sternö med hundarna.
Herman o Bella var hos mina föräldrar och ville vara kvar där.
Vi gick en lång runda därute så hundarna fick springa av sig ordentligt.
De hade superkul i snön alla tre.










Senare på em. mellan kl 14.00-16.00 åkte jag, Abbe o Teo till ridhuset i Vekerum.
Där tränade vi agility med 11 stycken andra hundglada människor.
Teo var mest med för sällskapets skull, men några hinder han jag ändå testa med honom.
Med Abbe går det bara bra.
Han älskar verkligen detta och är riktigt duktig.
Misstagen som blir beror nog mest på att jag visar honom fel eller otydligt.
Det blir mer träning med honom framöver.
På söndag börjar agilityträningen i ridhuset och håller på in i mars månad.
Det ser vi väldigt mycket fram emot.
När vi kom hem och grabbarna fått sin mat så somnade Abbe o Teo tillsammans på köksgolvet.









Älskade hundar.

Ha det så bra.

3 kommentarer:

Carina sa...

Vilken härlig dag ni haft! Här känns det som om hundarna fått lite tid sonens flytt och dotterns 18 årsdag har tagit mycket tid och imrogon ringer kl igen=) Men lite ksönt att komma in i vanliga rutinger igen. Jättekul att du bloggar nu. Älskar att följa er. Kram Carina

Katarina sa...

Vilka fina hundar du har!

Marie sa...

Härligt med långpromenader när man är ledig! Vi har varit i Nytorpet och gått och busat i snön. Jag har också lite jobbångest inför morgondagen, ska snart försöka gå och lägga mig.