söndag 28 mars 2010

Ännu mer hopp!!!


Matte o Abbe har varit på agility ikväll och gissa om de var glada när de kom hem.
Jo, matte var superglad för hon klarade av banan så Abbe kunde springa rätt.
För Abbe är faktiskt duktig på det där med agility, kruxet är oftast att matte inte hänger med.
Men på påsklovet ska hon o Abbe gå en 2-dagars kurs för en som heter Annica Aller.
Hon är en jätte duktig hundinstruktör i agility, lydnad och massa annat.
Så här såg det ut ikväll när vi tränade.
Bilderna är inte av bästa kvalité då det nästan är omöjligt att fotografera inne i ett ridhus där man dessutom springer.













Hopp! här kommer jag!!!

Slalombanan älskar jag verkligen













Ser ni, här är jag värsta Stenmark mellan pinnarna i slalombanan!!!














Någonstans i tunneln är jag!!!

Agility är något som är superkul tycker både matte o Abbe.
Det är verkligen något att prova på om ni inte har gjort det.

Jo, en sak till!!
Igår höll matte på att slita o dra i Abbes päls i flera timmar.
Och som vanligt höll han värsta lådan!!
TRODDE NI KANSKE!!!
Men så var det inte.
Han var tyst som i graven, from som ett lamm och hur duktig som helst.
Matte var väldigt stolt över honom kan vi tala om.













Är det inte lite synd om mig!!!

En liten sak till.
Så här ser det ut när vår skrutt Teo ska äta.
Han förstår inte att maten först ska intagas i munnen, tuggas och till sist sväljas.
Den ska ligga kvar i skålen, tallriken och allt vad de provar med för kärl, tycker den lille skrutten.
Vi andra har förstått hur man äter upp sin mat iallafall!!!













Ska jag verkligen äta detta eller????

Matte har förresten varit uppe på Lönnbackens kennel idag tillsammans med Abbe o Elofs matte Marie och kelat med fem helt underbara cockervalpar.
Hon var helt salig när hon kom hem.
Kika gärna in på Lönnbackens kennel här och titta på underverken.


Vov på er alla!!!

6 kommentarer:

Marie sa...

Åh, vilka härliga bilder från agilityn! Man ser verkligen att Abbe njuter! Inte konstigt att han är så musklad som han är.
Han ser jättefin ut på trimbilderna, vilken skillnad det gör. Ett helt annat ansikte på snyggingen!
Tack för sällskapet och hjälpen med fotandet idag. Jag har lagt ut lite bilder i bloggen också, kunde inte låta bli :-)

Malin sa...

Vad duktig ni är och hjälp vad mycket du fick gjort under en och samma dag! Vilken vacker pojke Abbe är där på trimbordet, ser sååå ledsen ut men oj vilket fint ansikte! Kan tala om att matvägrar-Alice nu slukat Frolicen i tre dagar morgon och kväll, vilket aldrig har hänt förr!! Hon brukar gå iväg från skålen och lägga sig med ryggen mot...

Jessica sa...

Såg verkligen jättefint ut igår på träningen;-)

Anette sa...

Hejsan
Oj vad aktiva ni är man får lite dåligt samvete...hmm.
Abbe ser jättefin ut. Kanske dags att prova ställa honom igen... Han kanske tycker det är roligare nu.
Framåt vårkanten brukar jag ha ringträning, då får ni gärna komma. Det brukar vara fullt hus så att säga.

Kram Anette

Malin sa...

Aj då, fy vad trist, ja, kan tänka mig att just Frolic inte är någon hit om hunden är känsligt mot viss mat... Men visst är det tokigt hur långt dom går för att få en och hur otroligt gott dom tycker det är!? Alice har själv varit ganska känslig, speciellt mot vår mat, och blivit dålig i magen men Frolic, peppar, peppar, tål hon och älskar hon. Kul förresten med en tvådagarskurs! Ni är ju så duktiga!

Madde sa...

Oj det var visst ett par dagar sedan jag var här.... många fina bilder och mycket roligt har ni gjort. Agility verkar vara så kul men man ska nog ha lite mera allmänlydnad innan man börjar med det. Teddy skulle springa fram till alla andra i nuläget. Funderar på vad och var jag ska gå på hundkurs för att få till det med inkallning och gå utan att dra i kopplet. Det är ju lättare att få det gjort när man går kurs samt att det är så roligt att träna med andra. Kanske att jag ska gå vardagslydnadskusen en gång til. GLAD PÅSK!