tisdag 23 mars 2010

Vår !!!!!


Jippie!!!
Idag har matte varit ledig med oss hela dagen.
Trots att det regnade på fm åkte vi ut till Sternö och hade roligt tillsammans i flera timmar.
Regnet det öste ner ordentligt på vägen dit men när vi kom fram och hoppade ut ur bilen så slutade det att regna.
Härligt!!!

Matte var tvungen att visa hur vårt persikoträd blommar på altanen med denna bild.
Visst får man vårkänslor!!!













Åter till vår Sternö utflykt!!
Vi började så klart med att göra våra behov!













Nöden har ingen lag!!!

Vi hittade på lite kul iskogen som att hoppa över stock o sten.
Här sitter vi högt upp övanför marken på en trädstam.
Det syns inte på bilden att det var ganska långt ner till marken.
På denna trädstam gick vi balansgång på alla tre.













Typiskt Athos säger vi bara!
Han ska då aldrig titta in i kameran!!!!


Fyndet för denna dag var en mycket död svan.
Det verkar som svanarna har haft en tuff vinter då denna svan inte är den första vi hittat.













Visst luktar det väl svan!!!














Hallå, vart är ni!!!














Teo, här är jag!!!



När vi kom tillbaka till bilen så sken solen.
Vi hittade en tennisboll som vi busade med alla tre tillsammans.
Matte passade även på att träna lite lydnad med oss en i taget.
Det har ju inte blivit så mycket av det denna snöiga vinter.














Bus x 3 !!!

Vov på er alla!!!

8 kommentarer:

Anette sa...

Vilka ljuvliga bilder.........
Ja visst är det vår....eller jo det är det =)
Ha en bra vecka.
Kram

Carina sa...

Härlig dag ni haft.Fina bilder som vanligt på finkillarna. Har blåser det för fullt och inte ett dugg lockande att gå ut

Marie sa...

Åh, en sådan härlig dag! Vill också vara ledig mitt i veckan, men jag får väl bita ihop lite till. Snart har jag ju påsklov :-) :-)
Det ser verkligen ut som att Teo undrar var alla är och att Abbe ropar tillbaka! Govovvarna!!
Den där bilden med persikoträdet som blommar kan väl ändå inte vara tagen NUUUUU???!!! Det är inte 1:a april idag, men jag tror att du skämtar med oss! Eller? I annat fall bosätter jag mig nog på er altan tills våren har kommit hem till mig!
Kramar

Elons matte sa...

Vilka fina blommor på persikoträdet. Vill själv ha ett i min trädgård, men har svårt att få fruktträd att trivads. Vet inte vad vi gör för fel : )
Härligt att våren börjar komma nu iallafall : )

Malin sa...

Vilken underbar dag och vilket härligt ställe det ser ut att vara att vara på! Hundarna måste varit så lyckliga, en heldag med matte dessutom! Härligt med ett friår, kan förstå att det var underbart när dom är i den åldern! Hoppas du har ett bättre jobb nu? Men visst är det svårt, kanske är det så att vara förälder är att "ständigt" ha dåligt samvete ;-)....

Lisa sa...

Härligt att våren även kommit till er där uppe!
Ibland skall man ha tur med vädret, ni ser ut att ha haft en solig och mysig dag trots att det regnade innan.Ha det så skönt i vårsolen.
Hälsningar Lisa och långnäsorna.

Madde sa...

Vilken härlig promenad ni haft. Kan förstå att hundarna är lyckliga av att vara ute så.

Katarina sa...

Wow! Nu blir jag grön av avund...ett blommande persikoträd! Vad ljuvligt! och vad härligt ni har det i naturen!