måndag 8 mars 2010

Klagande Abbe o kvällspromenad i solnedgången!!!


I morse på veckans första dag, var Athos o Teo så himla trötta.
En skön...















...sovstil hade Teo hittat på Athos!!!

Under dagen har det inte hänt något speciellt.
Vi var ute och gick med matte på fm och då träffade vi på grannflickorna.
De snygga goldentjejerna Amber o Indra gillar vi väldigt mycket.
Matte o deras matte stod och pratade en lång stund.
Vi passade också på att ta ett snack med tjejerna.

Plötsligt så kände vi oss alla fem så väldigt små.
Det gick nämnligen förbi fyra stycken irländska varghundar.
Snacka om stora hundar!!!
De var så stora att vi skällde lite på dem försäkerhets skull när de gick förbi.

Matte har börjat att dra i Abbes päls på allvar nu.
Idag hade han ett av sina läten som talade om att det var väldigt synd om honom.
Bli inte rädda när ni hör hans oljud.
Vi lovar, han är helt ofarlig!!!



På kvällen när solen var på väg ner gick vi runt travbanan med matte.
Vi hade en mysig stund tillsammans och som vanligt togs det en del bilder.























Allt för idag.

Vov på er alla!!!

4 kommentarer:

Sandra sa...

Ha,ha,ha...ja han låter inte helt nöjd :) men han står ju otrolig stilla och tåligt!

PS Zamantha hälsar till snyggingen Athos, hon blev helt till sig över hans bild i profil ;)

Marie sa...

Härlig sovställning Teo har! Vågar inte lyssna på filmklippet med Abbe just nu för jag har två sovandes cockrar vid fötterna. Jag misstänker att det låter en hel del. Även jag har plågat min Abbe en del idag.

Malin sa...

Härlig sovstil :-)! Oj, fyra varghundar, mina hundar skulle nog få slag! Kanske vore något att prova en bra färg, måste fylla upp med något istället för äckle-mattan bara ;-)! Tack för tipset!

Elon sa...

Abbe...jag förstår vad du säger och imorgon, onsdag är det min tur. Hmmmm. Får se hur det går. Ibland är det lite skönt ändå att få bli av med lite päls. Får så elaka och jobbiga tovor annars. Hälsningar från Elon