tisdag 18 januari 2011

Träningen med den blå...

... elefanten fortsatte ikväll efter vi blivit utsatta av grovrengöring  i den "hemska" duschen!
Kolla bara.
Fyyyy, bubblan vad synd det var om oss!
"Skit" väder rent ut sagt!!

Ja, nu börjar slasket och blasket som innebär att vi tre skitiga hundar får använda duschen flitigt minsann.
Det är absolut inget vi ser fram emot kan vi ju erkänna.

Men, efter regn kommer ju solsken!!
Vi fick träna tillsammans med vår lillmatte med den attans roliga blå elefanten.
Här är Abbe djupt konsentrerad på sin uppgift.
Jag vet ...

att jag...

klarar det!!
Jepp, han klarade det!

Även stora Athos gjorde sina tappra försök.
Nästan!!!



Yes, jag klarade det!!





































Här händer det inte så väldans mycket just nu.
Matten är riktigt dunderförkyld med värsta täppta näsan och spränghuvudvärk just nu.
Inget vidare alls.
Men vi kan ju säga så här med att glädja henne och vår lillmatte:
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!!

Mer om den väntan berättar vi om lite senare, kanske redan till helgen.

Vov på er alla!!

10 kommentarer:

Carina sa...

Spännande!!!!! Blir så avis på dina killar som är så snabba i skallen att lära sig. Insett ikväll att Caspian är mer än trög;) Börjat med klickern för att han ska lära sig bära kanin apporten men han är sååååååååå långsam tror att godiset får mn via mattefjäsk. Tur vi börjat träna i tid. Men kul är det ändå. Men är djupt impad av dina killars cirkustrick på den blå elefanten. Krya på dig!!

Arlo sa...

Åh, sommarelefanten har kommit fram hos er! Kul! Snygga tricks, grabbar! Men vad blir det för överraskning månntro...ska ni bli flera kanske. En Teo-valp kanske? Nä, sån tur kan ni väl inte ha?

Sandra sa...

Jag bara måste investera i en elefant till mina tjejer :) ser så ball ut :)

Lisa sa...

Oj vad imponerade vi blir, vilken balans han har Abbe!!!!
Vilken tur att de fick en sån rolig belöning efter den där tråkiga duschen.
Hoppas matte kryar på sig snart!!!

Unknown sa...

*fniss*
Söta lilla Athos. *ler*
Småbusarna är ju urduktiga.
Kram och Tazz

Freja Phaléne sa...

Ojsan vad ni kan!!! Jätteduktiga är ni ju...
Men visst är det elakt med duschandet!?! Jag är ju både vit och långpälsad, och har dessutom inte så långt till marken så husse duschar mig också ofta när vi har det här slasket... Jag är inte alls förtjust!!
Jag lade till er fina blogg i min lista med vackra vovve vänner, hoppas att det var ok!!! Kram från FiFi

Eva sa...

Jag är djupt imponerad av dina duktiga grabbar!
Så jättesött med Athos som får göra på sitt eget lilla vis:)
Här försöker jag lära Assar att balansera på rumpan, men antingen förstår han inte eller så KAN han inte...
Krya på dig! Och väntan är oooolidligt:))

Jenny o Brio sa...

Vi är så imponerade av era blå-elefant-trix. Hur stiligt som helst!!!

Skelettet däremot tycker matten ser lite "onaskeligt" ut (det heter så där vi bor när det inte ser så värst trevligt ut). Men såklart i en hundnos är det en riktig delikatess :)

Härlig sovstil Teo hade i fredags, Undrar om det spränger i nosen efter en stund?

Katarina sa...

Duktiga hundar - och duktiga hundtränare! Nu börjar vi bli lite nyfikna...

Susann Larsson sa...

Hm! Nej duschen är ingen rolig historia. Den utsätts vi också för slaskiga dagar. Vi är grymt imponerade av era cirkuskonster. Måste börja träna.