torsdag 10 februari 2011

Bläääää!

...för detta urtråkiga duschandet varje gång vi varit ute när det regnar.
Ikväll hamnade vi där igen.
Måtte det bli vår och sommar snart så vi slipper detta elände.
Hörrni grabbar!
Ska vi lura hit Vilgot till oss?

Haaahaaa! Vi lyckades.
Matte, nu var vi väl ändå lite duktiga?
Fy för bubblan!
Nu skulle jag varit en cocker i stället!!

Ja, inte har han det så lätt ibland stackars Athos som måste trängas bland alla oss cockrar för jämnan.
Men snäll och tålig som han är står han ut med det mesta.

Nu ska vi visa vad Tjocka Berta äter till middag.
Om ni kom ihåg så skrev vi en gång att Bella köpt maggots (levande fluglarver) till Tjocka Berta.
De äter hon med god aptit men nåt hon gillar ännu mer så är det när maggotsen har förvandlats till smaskiga flugor.
Mumsfillibabba!!

Att få se när Tjocka Berta smyger sig sakta nära en fluga som inte har en aning om vad som ska hända är mycket fascinerande.
När hon är på rätt avstånd från sitt byte så fångar hon flugan blixtsnabbt med sina långa armar.
Gott!!

Hon äter upp flugan i ett nafs och endast vingarna blir kvar.
De duger minsann inte!
Vi kan nog allt tycka att hon är lite bortskämd o kräsen den där Tjocka Berta.

Vov på er alla.

13 kommentarer:

Sandra sa...

Ha,ha,ha...duchbilden med alla fyra är för kul :)Tjocka berta är en cool brud :)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är ingen tillfällighet att usch och dusch stavas nästan lika.Nelson

Sen tycker husse att Tjocka Berta en pärla som käkar opp flugor, ett av de få djur han inte gillar.

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Håller med ovanstående, vilke härlig bild i duschen... :-)

Arlo sa...

Jädrans vad ni duschar grabbar! Här har jag inte lyckats bli smutsig sen i oktober! Och idag fick vi ett par dm extra-snö! Så nu blir det ännu bättre snö-rull! Ha det gott, grabbar!

Elons matte sa...

Häftigt med tjocka Berta, att hon hinner att fånga flugorna på det viset ?

Jaså, det var er tur idag grabbar. i Tisdags var det dags för Elon och duscha och det är det värsta han vet, men han står ju kvar som en skamsen liten vovve och trycker sig mot duschväggen. Är ingen av cockrarna eller Athos rädd ?

Boubou sa...

Era stackare...! Sommaren kommer snart har jag hört! :)

Eva sa...

Synd att ni inte fått det som vi! MASSOR av ny vit fin ren snö!!! Här blir inga smutsiga hundar nu på ett tag...
(Fast vi har hört talas om badande ändå... Är länge sedan säger matte men det tycker vi nog inte alls!)
Jesper och Assar

Carina sa...

Mina håller med blää för dusch och jag är rätt trött på det också har ju duschen på ovanvåningen och måste ta alla upp för trappan=(

Unknown sa...

Ja nog saknar jag hund så jag kan dö ibland, men jag saknar INTE en sjuhelvetes massa grus överallt. *ler*
Gud så söta och fina dina bilder är och du skriver alltid så fint.
Kram

Ludde sa...

Rackarns va trångt det blev i eran dusch! Tur att ni får sommar före mej! Kramis!

Freja Phaléne sa...

Usch vad taskigt att tortera er dagligen!!! Jag skulle minsann ringt facket och djurskyddsmyndigheten och strejkat som bara den!!! Kan de inte torka er med handduk? Eller ni kanske är för vackra i pälsen för det i och för sig... Det funkar på mig ett tag fast jag är ju lite mindre...

Har ni en alldeles egen bönsyrsesyster? Det var ju supercoolt!!! Husse kanske ska få en skäggagam till studiomaskot men en bönsyrsa har jag aldrig sett på riktigt... Och absolut inte en vit! Hon är allt något särskilt hon, tjocka Berta!!!
Voff!!!

Malin sa...

Stackars, stackars er! Här har det snöat konstant i två dygn så barmarken har försvunnit igen, det värsta är att man inte ser isen längre, otäckt! Då är det bättre med barmark och regn kan jag trösta er med...
Kram

Jenny o Brio sa...

Duscha är INGE kul! Jag får nog vara glad att det är fullt med snö kvar här!
Fascinerande med Tjocka Bertas jaktmetoder :)