fredag 4 februari 2011

Oskyldigt dömd.... eller kanske inte !!!

Jaha! nu har jag hamnat på tapeten igen.
Varför kan ju inte jag förstå, det ser ni väl!
Jag fattar noll o ingenting!!
Så här är det.
Igår när lillmatte kom hem från skolan och gick upp på sitt rum blev hon inte glad kan jag berätta.
ABBBBBEEEEE! hör jag hon skrika, vad har du NUUUUU gjort!!!!
Jo, då anklagar hon mig att ha varit en dag-tjuv.
Ja, ni läste rätt. Hon anklagade just mig av alla att ha stulit alla Vilgots smaskiga små bebistuggben och att jag dessutom tömt en hel oöppnad påse med hundgodis som låg på hennes skrivbord.
Sen att jag på de sista två veckorna blivit väldans glad för att vara på hennes rum har väl ändå inte med saken att göra.
Eller hur??
Vet ni, hon t.o.m anklagar mig att stjäla på nätterna i hennes rum.
Skulle jag vara en natt-tjuv!
Nej, nej då sover ju jag!
Ja, ibland är livet hemskt och att det är allt bra synd om mig!

Annars rullar dagarna på i en rasande fart.
Teo som bara för en vecka sedan tyckte sonen sin var ganska läbbigt sover numera gladerligen tillsammans med honom.
Zzzzzzzz!!
Med denna bild vill vi önska alla där ute en underbar och härlig helg tillsammans.
Vila, busa, träna och bara njut för det tänker vi göra.

Vov på er alla!!

14 kommentarer:

Arlo sa...

Stackars Abbe! Tänk att dom anklagar dig titt som tätt. Hur kan man göra det? Finns det någon mer oskyldig hund här på jorden? Nä, det syns ju! Bebistugg...som om du, stora starka grabben skulle käka sånt! Hmpf! Nä, nu får dom tänka om i din flock!

Unknown sa...

Stackars Abbe ! :-(
Ligan och självklart SPECIELLT Bandit, är så ledsen för din skull.
klart det inte var du !
Det fattar ju vilken fyrfoting som helst.
Kram

Eva sa...

Håller HELT med Rudi härifrån!
Din familj är väldans orättvis mot dig Abbe! Inte 17 kan det vara du!!!
Den där syrsan... Har Vilgots mnatte kollat henne?
Häller på dig i alla lägen grabben!
SV Blöja?? Halvkul förstår jag matten tyckte. FY!!! A har 2 gånger hittat använda tamponger! Ert skelett skulle vi ta 10000000 gånger hellre:)

Carina sa...

Stackars Abbe inte kan väl du göra något sådant eller kanske du bara är snäll och är provsmakare åt lillebror så du säkert vet att hans lillmatte bara ger han goda saker? Kramis

Anonym sa...

Tja, vilken sympati man kan få med dom ögonen..

Men vi är flera som vet vilken TJUV det är, med bevis.

Som rumsterar både här o där.

Buu, för alla Tjuuuuuvar..

Katarina sa...

Kan då rakt inte tro att de troskyldiga ögonen ljuger...

Sandra sa...

Naaaw men STACKARS dig Abbe!!! JAG om någon vet hur det känns att ALLTID vara oskyldigt misstänkt så fort något skumt hänt här hemma i huset...men hallå!!! varför kommer de där goldens alltid undan med allt??? Sympati pussar från Freija...ps I like YOU! du verkar cool precis som jag ;)

cockettsriccardo sa...

Å Lilla Abbe vad händer !
Har ni fått en osynlig spökhund som smyger runt å smaskar i sig allt gott?
Va söta Theo & Vilgot är tillsammans.
Ha det skönt själva kram Ricco & Alfons med Matte

Jenny, Elba o Dio sa...

Nä du Abbe! Gå inte på det där, dom vill bara ha en syndabock!

Ha en härlig helg!!!

tingeling45 sa...

Håller med alla här inne, inte en chans att det är
Du Abbe, det ser man på dina oskyldiga ögon
Kram på dig Abbe
Magnolia

Freja Phaléne sa...

Som om du skulle behöva stjäla godis? Det räcker ju med att be om det så överöser de väl dig med godsaker, så fin som du är!!!
Phalénekramar!!!

Drömflocken sa...

Inte lätt att heta Abbe !
härlig helg på er med

Tassintryck sa...

Ser ju totalt oskyldig ut på bilden i alla fall ;-). Helt ovetande om vad du skriver... :-).
Ha en bra helg ni med!
kram från mig
/maria

Anonym sa...

Härligt med pappa-sonrelationen. Det ser så mysigt ut : )
/Carola