torsdag 10 mars 2011

Åter igen på tapeten!

Att heta Abbe kan jag berätta att det är då inte lätt just nu.
Tydligen har det försvunnit ätbara saker i natt igen hemma hos oss.
Mycket märkligt kan jag då tycka, vi är ju ändå fyra stycken hundar i familjen.
Någon av oss borde ha sett eller hört natt-tjuven.
Men icke sa nicke, vi varken såg eller hörde den där natt-tjuven. Det enda jag vet är att mina tre hundkompisar och alla mattar o hussar sov som små grisar hela natten.
Tur är det väl att nån är vaken.
Japp, tur att nån är vaken!

Jaha, vad  var det som försvann i natt då?
Jo, husses nyinköpta färdigskivade bröd och det var inte många skivor kvar jag jag meddela. Och fint skulle det vá för bytet intogs dessutom på ryamattan av natt-tjuven.
Bagarns grovbröd!

Nu kan jag ju också undra varför lägger husse brödet så att natt-tjuven kommer åt det åter igen.
Matte var inte jätteglad i morse och småskällde lite på husse för att han lagt brödet för tillgängligt för natt-tjuven. Husse hävdar klart o tydligt att han lagt brödet längst in på köksbänken. Men tydligen  var det inte tillräckligt och jag säger bara: matten o hussen lär INTE av sina misstag! 
Sen att jag råkar vara en röd pratig och konstant hungrig cocker som blev avslöjad härom natten av husse då jag rensade fickorna på mattes jacka har absolut inte med saken att göra.

Vov på er alla!

/Abbe

19 kommentarer:

Dolores sa...

Ja jädrar i min låda vad galen min matte hade blivit på mig om jag hade nått brödet. Fast ett och annat har ju försvunnit här också kan jag tala om ;) Lill husses godispåse tex. Matte fick skället, "fniss, fniss" fast det var jag som var den skyldiga hi,hi..man kallas väl inte råttan för inte :D
voff voff// Perlaråttan

Sofie sa...

hahaha man får hoppas att husse och matte har lärt sig den här gången

Arlo sa...

Kanske en råttfälla i brödpåsen kan knipa natt-tjuven så du slipper anklagas hela tiden? Det är synd om dig som alltid är upphängd på tapeten! Jag tycker att du ska få en limpa som tröst!

Katarina sa...

Hihi - vi cockrar överlistar alltid tvåbeningarna...
Kram från Nanna & Leia

Ludde sa...

Attans att inte hussar och mattar förstår att lägga undan brödet ordentligt efter sig. Abbe, bäst att du går flera nattrundor och kollar noga överallt i köket så inte något mer ätbart ligger framme! Fast du! Var det att "nån är i vaken" du menade på den där bilden? Kramis!

Elon och Linus sa...

Men Abbe, sover du inte om nätterna och får du inte väldigt ont i magen ?
Voff från Elon och Linus

Christina Klosterberg sa...

Det finns nattjuvar som klättrar upp på köksbänken också, då kan man komma åt ännu mer. Så finns det de som öppnar kylskåpet själva. Och vad gör man inte om man är hungrig;)

Unknown sa...

Stackars stackars dig. :-(
Trixi i himlen lider med dig och sänder en tanke till sin Broder i Nöd.
(Trixi stal allt i matväg) (Mattes kommentar) (Har alltså inget med detta att göra då liksom)

Malin sa...

Men Abbe då! Får du ingen mat alls av husse och matte ;-)?? Men som du säger, att dom inte lär sig av sina misstag dom däringa tvåbenta...
Kram

Drömflocken sa...

Abbe du är för go

Hanna aka Lilla My sa...

Tila låter hälsa, att hon tycker natttjuven gjort ett bra jobb. Är de tvåbenta så dumma att man lägger mat tillgängligt, så får de skylla sig själva ;)

Nospussar

Eva sa...

Tror att svarte Brandy applåderar i sin himmel! "Rätta takter grabben!!!" skulle han ha sagt:)
Faktiskt tycker jag de får skylle sig själva! De har väl haft cocker länge nog nu för att ha lärt sig:)

Carina sa...

Jädrans vad petiga de ska vara då. Lite svinn får man vl räkna med ;)

Susann Larsson sa...

Men Abbe då! Tur att du är så himla söt..:)

Jenny o Brio sa...

Hej Abbe!
Varför inte tipsa husse och matte om kassaskåp, både till ytterkläder och mat. Du kan ju ta en av nycklarna, eftersom dom andra sover så in i norden när nattjuven är i farten. Dom kan ju bli bestulna på sina nycklar när dom inte är lika vakna som du... Det tycker jag var en bra idé iallafall!

//Elba

Sandra sa...

Ha,ha,ha,ha...Love you/ Freija

Team Nelson / Ordringen. sa...

Här får man ju lägga sig i. Om det är som det brukar när bröd försvinner om natten så är det husse man ska misstänka. Så är det iaf hemma hos oss. Kolla honom noga. Män är fenomenala på att smyga till skafferiet om natten. Inte alls säkert att brödet låg framme./ Nelson
Hjälp, nu kommer min husse och ska läsa vad jag skrivit......

Lyckopiller sa...

förstår inte att de alltid skyller på dig ;D!

Anonym sa...

Hahahaha Abbe gillar dej å din stil för inte kan det vara en sådan go kille som du .
Ni får nog sätta ut lite fällor till den daära tjuven hihihi.
Ha en skön helg .
vovovvov

Ricco & Alfons Å Towe