lördag 5 mars 2011

Jaha, så var man på tapeten igen!

Jepp, det stämmer bra det. 
Enligt mig,  helt oskyldiga jag!


Rykterna går här bland de tvåbenta att natt-tjuven slagit till igen och de säger att det är jag, Abbe som varit framme igen. Tydligen har jag snott ett nyinköpt pågens rostebröd.
Ni vet ett sånt där med lite grova frön i.
Rostar man det så är det himmelskt gott med smör, ost och en klick marmelad på, så varför skulle jag stjäla det orostat då!
Det har iallafall inte jag den blekaste aning om.

Men så här såg brödet iallafall ut i går morse när matte o husse kom in i köket.
Det öppnade och nästan slut rostebrödet!

Sen att det råkar vara jag som är den som alltid är hungrig och mest matglada i vårt gäng, och den matte hela tiden håller igen maten på kan ju inte jag hjälpa.
Men ni ska bara veta att lille Vilgot är nog snäppet värre än mig, enligt mig är han mycket mer hungrig än vad jag är.
Nu är ju jag den som inte bryr mig direkt om det där ryktet som går bland de tvåbenta som väl är. Det skakar jag av mig lätt som en plätt.
Men att sova i soffan på tvären en fredagskväll bredvid Teo det gillar jag.
Zzzzzzzz!

Ha en mysig helg och Vov på er alla!

/Abbe!

13 kommentarer:

Ludde sa...

Oj, HUR har brödet, eller rättare sagt paketet, hamnat på golvet? Kan tänka mig att någon placerat det lite slarvigt på köksbänken så det fallit ned. Tur att det finns gott om hjälpsamma voffsingar som ser till att få undan brödsmulorna efter bästa förmåga. Det syns ju hur trötta ni blev efter det hårda arbetet. Matten måste vara väldigt stolt över såna hjälpredor... Kramis!

Carina sa...

Tror du känner dig lika orättvist anklagad som Caspian som av en händelse låg bredvid Mickan väska som varit packad med matsäck och kakor och där var blott en massa papper kvar.Caspian hade i allfall ingen aning om något. Inte lätt att vara cocker ibland=)

Eva sa...

JAG ska i alla fall erkänna en sak!
När jag såg rubriken matten skrivit tänkte jag direkt "VAD har Abbe gjort NU då???"
Förlåt mig gubben!
Se'n tycker jag det ser ut som om det fanns lite kvar till 2-beningarna också faktsikt!
PUSS på dig supersötnos!

Dolores sa...

Tycker nog att dina tvåbeningar får skylla sig själva om de lägger rostebrödet så att ni fyrbeningar når det. Men jag börjar undra om inte Athos kan vara en medhjälpare till detta, han är ju så mycket större än dig Abbe. Hmmm,rekommenderar dig att ta kontakt med Sherlock Hounds......
//Perla

Anonym sa...

Hej Hej på er!
Vilken härlig vecka ni haft
kul å läsa vad ni hittat på
vi har varit dåliga på att blogga å läs bloggar men det e lika kul å titta in på er sida å läsa a allt roligt ni hittar på.

kram ricco, alfons, å towe

Tassintryck sa...

Ha, ha men en söt liten tjuv är det allt det där ;-)
kram från mig
/maria

Arlo sa...

Åh, vilken tur att någon tog hand om smulorna innan mössen kom fram och kalasade på dom. Respekt, Abbe!

Christina Klosterberg sa...

Visst är det jobbigt med elaka rykten;) Särskilt när man som oskyldig blir drabbad!

Lisa sa...

Är säkert inte sant, vi tror att du är oskyldig.
Utan bevis kan man inte bli fälld för brottet hehehe !!!!
Hälsningar från Sammy och Aiki

Sandra sa...

Men gud vad de är på dig hela tiden då...tycker det verkar som rena mobbingen!!!...puss Freija.

Freja Phaléne sa...

Usch vad orättvist behandlad du blir!!! Klar det inte var du ju!!!

Unknown sa...

haha Stackare.................. känner igen det där....
Kram och TAzz

Jenny o Brio sa...

Det har häntmycket hos er senaste tiden. Vad otäcke med ormvråken! Tur att det gick bra!!!Visst hör det till god ton att hjälpa till med disken Abbe och en och annan macka kan väl husse och matte avvara till dig. Det tycker vi :)
Och jisses vad lille Vilgot växer!!!