måndag 28 mars 2011

Athos jätteben, bus och trädklättring!

Här har vi Athos med sitt jätteben som han gnagde på medans vi var hos gammelmatte.
Ni kan ju förstå att han hade fullt upp och saknade inte oss en enda sekund.
Nej, det hade jag då inte tid med!

Han tyckte nog det var riktigt skönt utan oss fjantandes runt omkring sig hela tiden.

Igår var vi och lattjade runt tillsammans i Elleholm.
Så precis bredvid havet blåste det superkallt och då gällde det ju att hålla sig varm.
Vi gick medans matte fotograferade, och enligt henne så är detta världens sötaste rumpor.
Tre små gubbar skulle ut och gå...

Dock kände sig lillgubben iakttagen vilket han insåg vara helt riktigt.  
Ja, jag kände det ju på mig!

När man är i Elleholm så är det ett måste att kuta gärnet på fotbollsplanen som finns där.
Varför skulle det vara en fotbollsplan där annars?
Nån nytta ska den väl vara till!
Kolla in mina öron!

Att leka "alla jagar Athosleken" är också ett måste när vi är just på denna fotbollsplan Elleholm.
Nu har vi dig!

Ganska nära fotbollsplanen finns det ett jättestort träd som ramlat omkull.
Ett perfekt klätterträd är det som vi bara älskar att få vara i.
Ahaa, det har varit nån här innan!

Men Athos då!
Det var  ju bara jag!

Något som vi inte slapp undan så var det fotograferingen.
Den traditionella gruppbilden lyckades till slut efter mycket möda och stort besvär.
1, 2, 3 ....omelett!

Ja, detta var lite av vad vi hittade på igår.

Vov på er alla!

11 kommentarer:

Eva sa...

Så skönt att det ordnat sig!
Och jag gissar att Athos tyckte det var bra skönt med en "vilodag":)
Dessutom måste väl någon vara hemma och ta hand om lillmatten?
PUSS på er sötrumpor!

Arlo sa...

Men ett dinosaurieben!? Var köper man sånt? Jag vill också ha!
Alltså det där öronflaxet är ju helt i par med mitt. Visst är det trixigt och snyggt att flaxa så?
Ha det bra mysgrabbar!

Unknown sa...

Åh så ljuvliga rumpbilder. hihi
tack för inlägget.
tazz o kram

Ludde sa...

Tror nog att det går att flyga kortare sträckor med de där fladderöronen!

Christina Klosterberg sa...

Dina hundar verkar vara riktigt drillde i porträttfotografering! Så fina.

Malin sa...

En underbar dag som vanligt i ert liv grabbar, hoppas ni vet hur bra ni har det???
Ser ut som någon är på väg att lyfta på ena bilden, är det far eller son? Han har blivit så stor nu Vilgot så man knappt ser någon skillnad...
Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det kallar jag ben!!
Nelson

Jenny, Elba o Dio sa...

Wohoo! Vilket kalasben!!!

Carina sa...

Absolut jättesnygga rumpor och Lowa dreglade speciellt över en;)

Sofie sa...

Ett bra familje kort igen. Hur gör du. Mina ser ut som hej kom och hjälp mig när jag vill få till ett. Gillade rumpkortet massor <3

Boubou sa...

Haha! Vilken rolig bild, den med öronen! :)