onsdag 16 mars 2011

Buskul i solen!

Idag har matten varit mycket piggare så då tog vi med henne ut en runda.
Vi bad henne att köra oss ner till Elleholm som ligger vid havet. I Elleholm finns det även en härlig skog att utforska och busa runt i. Abbe han lekte kurragömma han och det var minsann inte så lätt att se honom ibland löven.
Härligt att få ha pinnen helt i fred!

Som sagt solen sken från en klarblå himmel men det var dundrans kallt i vinden. Nu är det ju inget som vi bryr oss direkt om, men matten hon klagade en del. Trots klagandet så var vi ute en lång stund med henne.
Vi fick komma när hon ropade på oss.
Spring du först min son!

Jaaaaa, det gör jag ju!

Och nu kommer jag, farsan Teo i flygande fart!

Som nummer tre i grabbaskaran kommer den röda faran med öronen fladdrandes framför ögonen.
Jag kan ju inte hjälpa att de är så stora o fladdriga!

Sist men inte minst kom Athos lunkandes i lagom fart.
Varför ta ut sig i onödan!

Det där skulle du aldrig sagt Athos.
 Att komma lunkandes i lagom fart är väl inget som passar dig, så kom igen nu grabben.
Visa vem du är!
Ahaa, är det så ni busar!

Jag får se om jag vågar!

Usch, dina tänder ser ju så farliga ut!

Nja, lite feg var han nog allt lille Vilgot. Några försök att vara med i buset gjorde han men höll sig för det mesta på behörigt avstånd.
Men vänta bara, så kommer det säkert inte alltid att vara.

Vov på er alla!

11 kommentarer:

Drömflocken sa...

Inte lätt att va liten!

Arlo sa...

Där springer ni omkring utan en gnutta snö under tassarna! Härligt!
Vi hittar en hel del konstig mat i skogen hos oss, men jag har aldrig varit det minsta intresserad av det. Varken av att äta eller kolla på. Matten fick lov att locka fram mig till firrarna för att kunna ta ett foto, faktiskt. matten är såååå glad över att jag varken äter eller rullar mig i skogssnusk! Att rulla sig i kokt ris låter ju inte som någon hit heller förstås:-)

Sofie sa...

Härlig bild på Abbe och löven. Man såg honom knappt.

Eva sa...

Jag tror inte alls att Vilgot är feg! Jag tror han håller på med "Mycket Viktigt Planerande av Taktik"! Snart slänger han sig in där och får alla de andra att fara som torra löv!:)

Christina Klosterberg sa...

Vad kul de har ihop. Att läsa din blogg är som att läsa en saga. Feel Good!

Heléne sa...

Klart att hundarna inte fryser så som de håller igång. Det är annat för oss stackars tvåbenta. Jag kör med dunjacka, termobyxor, fleesvantar och mössa fortfarnade. Det är bättre att "lätta" på klädseln då man är ute än att frysa.
Som vanligt härliga bilder!

Sandra sa...

Vi vill oxå ha buskul i solen...här VRÄKER regnet ner idag :(

Carina sa...

Blåste massor här igår med och nu är marken täckt av snö....igen=) Tror Vilgot tittar och lär så vänta bara stora grabbarna så ska ni få se=)

Jenny o Brio sa...

Teo får akta sig så att han inte lyfter om han flaxar sådär med öronen :)
Abbe var svår att se så väl kamouflerad som han är på översta bilden...
Krya på sig matten!!!

Anonym sa...

Ser så härligt ut på alla bilderna, Ser ut osm Abbe har kamoflerat sig hihihi.
Kram Ricco & Alfons Å towe

Unknown sa...

Jag galenälskar alla dina bilder och fäller en tår för att jag inte kan ha en vovve längre. *snyft*