lördag 13 februari 2010

Den envisa fågelhunden Athos


Är man en jaktgolden av typ apporterande fågelhund så är man!!!
Det gäller att stå upp för sin ras!!!
Jag, Athos är som sagt en jaktgolden och vill gärna stå för det.
Han har haft fullt upp med en retfull fågel av typen and idag på Boön.









Skam den som ger sig!!!

Filmerna visar vilken envis tapper fågelhund! jag är i snålblåst och ett antal minusgrader.



Jag ville verkligen inte bli besegrad av en and!
och dessutom utskälld av Teo!!! som nog talar om att det där jobbet var ju helt onödigt.



Trots att anden gick besegrad ur striden så är jag dock en apporterande fågelhund av modelltyp jaktgolden.
Som alla älskar precis som den jag är!




















Älskade underbara Athos!!!

7 kommentarer:

Sandra sa...

Fyyyy vilken retfull and. Jag tycker du är en hjälte som går i det kalla vattnet :)

Jag håller med om kemmentaren på min sida: sååå skönt att slippa cockerpälsen ...tihi...nu kan jag ligga och titta på "syrran" när hon blir plockad...he,he,he....Jag är född 26/6 2004. När är du född? Nos puss från Zamantha

Ett ögonblick sa...

Men Athos då! Så envis du är... men jag förstår dig...fåglar är nog det mest retfulla som finns....precis när man är framme så sticker dom. Vi har tykna koltrastar och trots att jag är snabb....så icke, det är bara Bosse som lyckas, fast han är ju katt... Jag tycker i alla fall att du var mycket modig som vågade hoppa i det kalla vattnet, så känn dig stolt, precis lika stolt och snygg som du är på bilden.

Django

Carina sa...

Nu är jag bara så avis hur sjutton lyckas du få med bildrutan på klippet via youtube? Vill jag med kunna. Något enkelt tips?

Madde sa...

Fin akort du tar. Gillar den du har på 1a sidan när dom tror att kameran är åt andra hållet.

Carina sa...

Jippi jag lyckades!! Tack för hjälpen tröfa jag fattade ju inte att texten blev en bild så småningom för jag gjorde samma igår och sen plockade bort. Jag och sonen har suttit och njutit av Athos fågeljakt. Min första hund var också en jaktgolden en import från england som visade sig vara skotträdd inte poulärt och efter många krokiga turer i hennes liv hamnade hon så småningom hos mig som 5-åring. En underbar hund=) KRam Carina

Madde sa...

Mona-Lisas Charlie o min Teddy är helbröder fast i olika kullar.

Katarina sa...

En sån friskus han är! Gnuggar sig i snön efter de iskalla baden. Ser att ni har öppen sjö - här ser man bara is...