torsdag 4 februari 2010

Jaha, så var det jag, Athos tur att berätta om dagen.
Den har i min smak varit väldigt bra.
Jag hittar ju mina fynd!!!
Ett läckert rådjursben minsann!!!!



















Håll med om att jag är en snygging med mitt, bara mitt fynd!

Matte var lite gladare idag när hon kom hem.
Hon har jobbat även idag på lasarettet i matsalen.
Idag var det ingen elaking som dök upp, men hon hade varit på sin vakt hela dagen berättade hon.
(det är väldigt mycket olika människor hela tiden där som ska äta.)
Hon var trött med ändå ganska glad.
Skönt!!!
Kan det ha något med oss att göra.
Hon älskar verkligen att komma hem till oss grabbar.
Även idag har mormormatte, morfarhusse o Clifford varit hemma hos oss en stund.
De är världens bästa hundpassare. Vov vov!!

Som vanligt när matte kom hem så blev de där små fyrbenta cockergrabbarna helt tokigt glada när de fick se matte.
Jag, Athos som är den äldsta i hundflocken blev normalt glad.
Jag tror matte gillar när man är lite lagom glad också.

När husse kom hem från jobbet så körde vi tillsammans med husse, matte o lillmatte ut till havet.
Vi var på Sternö och där var värsta nordpolen.
Is så långt ögat kunde nå, men oj vad kul vi hade.
Kanske mest jag om jag får vara ärlig.
Jag hittade som sagt ett härligt fynd.
Titta på den lilla filmsnutt nedan.



Vi gick och gick på all den massa is som var där.



Matte tog även en del bilder på husse, lillmatte och nordpolen.




















Matte, husse o lillmatte var ute med oss nästan tills det blev mörkt ute.
De var som oss, de ville inte heller hem.
Kul när de vill vara ute med oss så mycket.
De är världens bästa.

Detta var min dag...
och så klart smågrabbarnas dag också.

VOV VOV VOV

1 kommentar:

Carola sa...

Vilken skatt Athos fann, lite rädd om det var han också : )
Härligt att vara vid havet. Även om det var is, visst var det vattnet man hörde ? Eller var det vinden ?
Tror skjutsingen att matte är trött när hon kommer hem, blotta tanken på ett "elakingen" kan dyka upp och spänningarna inför det, kan ju ta musten ur vem som helst. Bara veta att man över huvud taget måste dit och att hon/han kan vara där är inget skoj heller. Kram på er alla !
Från Elon med familj i Linköping