onsdag 3 februari 2010

Idag är det jag, Teo som berättar lite om vår dag.



















Matte har tyvärr jobbat hela dagen, men det har inte gått någon nöd på oss.
En av våra hussar, Felix körde inte förrän kl ca 09.00 idag till skolan.
Vi hade en mysstund på morgonen!
Sen släppte han ut oss i vår hundgård.
Och bara efter tre timmar kom mormormatte, morfarhusse och taxen Clifford hem till oss.
Vi fick busa av oss ordentligt på tomten så vi blev riktigt snöiga o goa.
Mormormatte hade världens bestyr att få bort all snö ur pälsen innan vi fick gå in.
Sen var vi väl hemma i ca en timme bara så kom Herman o Bella hem från skolan.
Kul hade vi med dem en stund.

Men sen kom äntligen vår älsklingsmatte hem.
Vi blev så glada så vi nästan höll på att krypa ur skinnet alla tre.
Och det var ömsesidigt från henne kan vi ju tala om.
Vi gick efter en liten stund en långrunda med henne.
Vi ville göra henne glad för vi märkte att hon var ledsen och trött.
Vi var ute i över två timmar med henne för vi vet att det kan göra henne glad igen.

Tydligen hade hon på sitt arbete idag stött på en hemsk person.
En person som gjort henne mycket illa.
En person som gjort att hon var sjukskriven så länge och dessutom miste sitt andra jobb.
Att någon människa kan vara så elak, det har vi väldigt svårt att förstå.
Matte brukar säga till oss att det är tur att hon har oss, så därför tog vi ut henne på en långrunda i em.
Vi tror att hon känner sig lite bättre nu.

Hopp o lek!...
säger matte och vi lyder henne så klart.


Vi springer ur bild!

Jag vill också bara visa hur söt Abbe kunde vara i sin "snödräkt".
Han är en av de sötaste, bästaste Abbe som matte vet.
(det finns nämligen en Abbe till som hon gillar.)



















Ni ser väl att jag älskar snö!
(fast nu räcker det)

Just nu sitter matte i soffan med en kopp te igen och ser ut att ha det riktigt bra.
Vi hoppas hon mår bättre snart.

Det var allt för idag.
Imorgon är en annan dag!
VOV VOV VOV

8 kommentarer:

Marie sa...

Vad ledsen jag blir för din skull! Usch att vissa människor bara orkar! Jag hoppas att dina vovvar och din familj får dig att må bättre snart igen.
Söt liten snö-gubbe din Abbe var idag!
Undras vilken annan Abbe du menar... Min Abbe lägger huvudet på sne och funderar och funderar...

Katarina sa...

Känner så med dig. Vet inte vad som hänt, mer än att du blir ledsen. Vi människor kan göra varandra så illa - både med och utan avsikt. Den villkorslösa kärlek som hundar ger är fantastisk och - tror jag - läkande.
Sköt om dig och familjen!

Sandra sa...

Vad bra att ni tog ut er matte och tröstade henne. Hundkärlek värmer allas hjärtan. Vi sänder lite värme och kärlek till er alla idag. KRAM

Carola sa...

Jag blir förbannad på alla runt om i Sverige som trycker ner folk på arbeten genom att vara på ett särskilt sätt. Om det är någon tröst, så tror jag att de blir nertryckta själva, antingen av någon anhöring eller av maken/makan. Tänker ofta som du, det är tur man har hunden. Charlie var väldigt personlig så, golden vi hade och Elon håller på att bli. De lyssnar verkligen på all skit man har att haspla ur sig, när man är ledsen och gråter. Men har oftast en viftande svans och tröstar. Bättre än alla psykologer i världen. Mår inte så bra själv just nu, men det beror inte på jobbet, men lite annat, så jag vet hur du känner det. Kram från Elons matte

Gunilla sa...

Lider med er matte, mobbare är aldrigt trevligt oavsett om man är barn eller vuxen. Men håller med de övriga, att kärleken från en hund gör gott för själen
Kram från Gunilla, Ceasar och Trixi

Anette sa...

Hejsan
Vilka härliga bilder och video du lagt in, jättefina! Ja, du vilka hemska människor det finns, att folk bara orkar vara elaka och dumma.
Vill du ha sällskap någon dag på dina promenader slå en signal så kommer jag.... är ju "ledig" nu.... Jag behöver också piggas upp och tack och lov att man har hundar omkring sig på dagarna =)De kan man lite på i alla väder!
Stor kram Anette

Anonym sa...

Hej!
Jag känner verkligen med dig. Usch för dessa människor som kan få en att må så dåligt. Men man får vara glad för att man har en bra familj, hund och goa vänner. / Madde
http://teddyomatte.blogg.se/

Carina sa...

Lider med dig och tyvärr kan jag säga att jag vet hur det känns/är. man kan bara inte fatta att det är sant hur vuxna männsikor tror de har rätt att göra så mot någon annan. Vilket tur man har sina goa hundar som bara vill en väl och ger en massa kärlek och får en att uthärda vardagen ibland. Hoppas vi ses i Moheda. Kram Carina