onsdag 10 februari 2010

Yes! vi fick med matte ut på en promenad på morgonen efter vi ätit frukost.
























Fullständigt utsvultna!!!

Vi gick travbanan.
Normalt tar den ca 1 timme att gå men idag tog den nästan 2 timmar!!!
Om det har med mattes förkylning att göra eller att vi stannade och åt hästskit hela tiden har vi ingen aning om.
Men vad vi vet nu iallafall är att matte inte gillade hästskiten som hamnade i våra munnar.
Konstigt!!!
Vi gillade det, speciellt skrutt Teo.
Han var klart värst med att trycka in den frusta skiten i munnen.
Men han var lättlurad också.
Han bytte gärna bort hästskiten mot en liten torr godisbit.
Eller kanske var han smart och matte lättlurad!!!
Det var säkert godiset han var ute efter.
Synd att (eller kanske tur) matte glömde kameran hemma.
Det kunde ha blivit en bra skitbild av Teo !!!

Hemma sedan tog vi det väldigt lugnt
Det hände inte så mycket då matte inte orkar riktigt.
Vi fick ben av henne som vi roade oss med.

A T H O S
A B B E
T E O
















Vi hörde också att Abbe ligger risigt till.
Han ska nämligen trimmas lite senare av matte.
Om hon orkar.
Abbe håller nog "tassarna" på att hon inte orkar.

Nu kom vår lillhusse o lillmatte+kompis hem från skolan.
De kanske vill spela med oss.
Vi får väl visa oss riktigt uttråkade för dem en stund.
Hoppas de går på det!!!


Vov på er alla.

3 kommentarer:

Carola, Elons matte sa...

Hej !
Ja, vad de hittar och äter dessa hundar. Usch. Här är det rådjursskit som gäller. Idag har matte här inte heller mått så bra, så Elon har fått haft sällskap hela dagen. Inget kul för matte, men säkerligen för Elon. Krya på dig !
Hälsningar Elons matte

Katarina sa...

Det där med hästskit oroar mig. Nanna stoppar ibland i sig det - blixtsnabbt går det så jaghinner inte reaera - och efter vad jag förstår så kan det vara riktigt farligt. Om hästarna har fått avmaskningsmedel...och hur vet man det?
De senaste gångerna har jag tvingat ut det ur hennes mn så jag hoppas hon har lärt sig - men jag tror inte hon kommer lyda mig...

Carina sa...

Med tanke på Teo aptit i vanliga fall så kankse den skulle blandas upp med hästskit för att gå ner=) Vilken fin bild på han !! Vi brukar gå förbistallet och samma där mina hundar överlyckliga om de kommer åt en bit skit urrk vad köoper man dyr mat för fniss. Kram