torsdag 4 november 2010

Fågelhund(ar)!!

Som säkert alla vet så är ju Athos en apporterande fågelhund.
Som ni ser på bilden som är tagen i vintras så uppfyller han
sin rasstandard mycket väl på denna bild.
Sådana här fynd gjorde han ett flertal i vintras då det var väldigt kallt
och snön låg kvar länge, till Athos stora glädje.
Jepp, en apporterande fågelhund är vad jag är!




Nu är det ju så här!
Vi smågrabbar är faktiskt också apporterande fågelhundar.
Kolla bara här:
Visst är det så, det gäller ju bara att bevisa det också!

Vov på er alla!!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj vilken häftig bild!
Vad hände när han kom nära svanen?
Kram Jennie

Carina sa...

hoppas hoppas han ite fick tag i den de kan ju vara rätt ilskna. Killarna är välkomna till oss vi passerar ankedammen var dag och då jäklar vill mina också vara fågelhundar. Muffin är också mycket fågelintresserad måste vara släktdrag.

Becca & Olga sa...

Så duktig man kan vara ;)Olga tycker döda fåglar är jätteäckliga! Men svanen är väl dumt att ge sig på?? :D

Katarina sa...

Fina Athos! Jag blir också nyfiken på vd som hände med svanen...
Kram!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Ja det verkar som om han är på väg att ta sig vatten över huvud när han ger sig på svanen.:)

Eva sa...

Men Abbe, AKTA!!!
De där kan vara bra ilskna!
"Storhetsvansinne" fick plötsligt ett ansikte...

Arlo sa...

Jamen, värsta vita örnen ska du låta bli! Såna bits och flaxar väldigt om man kommer för nära!

Jenny o Brio sa...

Oj! Jag skulle ha blivit så orolig att jag simmat efter om Elba simmat ut efter en monstersvan.... Cool bild :)