fredag 19 november 2010

Matte sitter vid datorn och...

 ...drömmer sig bakåt i tiden och längtar så till våren och sommaren.
Kanske inte så konstigt efter dagens väder vi har haft.
Det har nämligen regnat snöblask precis hela dagen lång och gör
det fortfarande i skrivande stund.

Dessa bilder är tagna i maj på i Källa på Öland 2008 då Abbe var
en härlig liten gosig valp på 5 månader.
Det var väl första gången han provade på det där med att bada.
Men hallå, jag då!!!


Redan som en 5-månadersvalp visade Abbe att vatten det ska man
då inte vara rädd för.
Så att följa med lillmatte o lillhusse det fixade han ganska bra själv.

Abbe+vatten=sant!!!
Jepp, jag var nog en fisk i mitt förra liv!!




















Ojdå!!
Matte hittade visst en liten filmsnutt på Abbe också från Öland när han doftar på
blommorna likt Ferdinand under sin korkek!

Abbe blev filmad precis utan för dörren vid stugan som vi bodde i av husse en
tidig morgon.

Ja,  detta sitter matte just nu och drömmer om och är lång borta i tankarnas värld.
Så därför får väl vi grabbar önska alla en härlig helg.
Ha det bra.
Vov från grabbarna boys!!

8 kommentarer:

Sandra sa...

detta inlägg fick mig oxå att längta efter fågelkvitter och blommor...härligt! fast för vill jag ändå ha jul :)

Arlo sa...

Ja ni, det var långt bort , både i tid och rum, men snart så har vi sommar igen, det är jag övertygad om! MEN först ska vi ha många härliga snörull!

Eva sa...

Regn och snöblask gillar vi INTE!!!!! Matte blir dötrist då!
Däremot älskade vi förra vintern! T.o.m. Js ibland lite dåliga ben blev bättre då! Nu med detta "varannandags-väder" är han lite smårisig.
Matte har kollat lille A flera gånger och bara suckar... "Ååååååå!" låter det hela tiden.
Kan du vänligen låta bli att visa så'nt där som ger henne idéer???
Jesper o Assar (som inte vill ha det som Zamantha!)

Susann Larsson sa...

Det lät så skönt med fågelsången. Det är långt till sommaren ju:(

Carina sa...

sommar ja det är en årstid det att längta till fast jag gillar vintern också om det inte är slask. Mysiga söta Abbe du är så go!

Madde sa...

Härliga bilder som vanligt. Jag gillar din bild som du har på framsidan av hemsidan, där dom står i soffan och tittar ut. Den skulle du göra till en fin tavla och ha på väggen men det kanske du redan gjort ;)

cockettsriccardo sa...

Å va härligt!
längtar med , vet ju att efter nyår så vänder det men tiden går långsamt tur vi har lite att se fram emot.
Kram

Marta sa...

Det just det vi tänkte göra, besöka en strand på vinter men först måste Niunia vara frisk.

jag välkomnar till oss på höst- och hästbilder :)