söndag 14 november 2010

Inte fullt lika tråkig dag!!

Jaha, vem är det som kommer simmandes här då den 14 november
i havet???
Men det ser ni väl!!

Det är ju bara jag, Abbe!!


Att simma i havet i mitten på november går precis lika bra som mitt i
värsta sommaren, för någon badkruka det är jag då inte!!

Annars har vi haft fullt upp hela dagen.
Våra goldengrannar Amber o Indra kom i morse igen och var här fram
tills tvåtiden på em.
Då har det blivit röj i skogen och bad i havet av vissa, och det såg ni ju vem.

Och så har vi passat på och ta en ordentlig kelstund med vår näst
största lillhusse som har varit hemma i helgen.
Han studerar ju i Jönköping annars.
Snälla, klia lite mer uppåt nosen!!





Du, Felix?...

kan inte jag få trycka mig nära och ...

mysa till det bredvid dig en liten stund!!
















Ja, det gällde ju att passa på när tillfället gavs.
För Felix har haft fullt upp med att träffa kompisar också hela helgen.

Och Teo har även fått besök av morsan Flisan idag.
Hennes matte var här och lämnade en fin tavla till vår matte.
Så här såg den ut!
Tack så jättemycket för tavlan hälsar vår matte till Marie.
Och Flisan är en helt underbar tjej/mamma och vi vet hur mycket
hon betyder för dig. 
Tur att hon finns för dig, ni är jättefina ihop!!

Och så klart var det dags för fotografering.
Du morsan?
Kameran är faktiskt rakt fram!!
Okej, min son.
Jag förstår!!


Här är vi på bild tillsammans med Flisans matte Marie
Myspys tillsammans med morsan o morsans
 matte Marie!!


Så vår dag i dag var inte så pjåkig trots allt!!

Vov på er alla!!

9 kommentarer:

Arlo sa...

Det blev allt en riktigt fin söndag. Och med bad och allt. Det tror jag inte att jag skulle få för min badkruke-matte. Snygg morsa du har!

Carina sa...

Teo du ska veta en sak jag gillar din mamma väldigt väldigt mycket hon stal mitt hjärta en gång inte konstigt att jag gillar dig så mycket också. Tindra tycker din son har ett väldigt fint namn samma som fästemannen=) Visst är det härligt att få ha dem hemma lite. Jag äslkar att bada men idag hade jag nog avstått.

Eva sa...

Våran matte är helknäpp! Hon såg lilla bilden i blogg-listan och suckade direkt: "Ååååååh! Abbe har fått bada!!!"
Vi tycker nog att du verkar lite småknasig också - bada NU?? Bada FRIVILLIGT??
Ja ja...
Jesper och Assar
(O hälsa er matte vi alla blev så glada för kommentaren!)

Marie sa...

Låter som en toppendag för smågrabbarna Boys. Bad för Abbe den badtoken och kel för Teo den kelgrisen. Undra vad Athos har haft för roligt? Bus med golden-tjejerna kanske.
Kram!

TYSON OCH GÄNGET sa...

fy inte kan man väl bada i november, brr vad kallt, tur du har mycket päls. härligt att sitta och mysa med lillhusse...

Team Nelson / Ordringen. sa...

Vi huttrar och fryser till de första bilderna men sen tinar vi upp igen till de fina myskorten.
Ulf o Nelson

Sandra sa...

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr jag hade frusit ihjäl!!!!!

Elons matte sa...

Vad söta mamma och son är : )

cockettsriccardo sa...

Jag diggar dej verkligen Abbe du har med fått en speciel plats i hjärtat med dina bus du e ju bara för go.
Sen är där många härliga bilder så mysigt att kunna rå om Felix.
Kul fö er som träffat mamma Flisan. Och hennes matte.
Mysigt mysigt.
Ha det gott
Kram Ricco & Towe