onsdag 8 december 2010

Buskul i skogen!

 Idag har vi haft riktigt buskul när vi gick i skogen.
Matte är pigg igen men har varit hemma idag med oss.
Det är ju så här:
När man varit magsjuk och blivit blivit frisk ska man vara hemma i
48 timmar innan man går tillbaka till jobbet igen.
Tur för oss säger vi bara för med matte hade vi riktigt buskul när
vi gick travbanan idag.
Vår matte är också väldigt svag för snöiga cocker-rumpor.
Ja, det är min!!

Så varför inte visa två söta cocker-rumpor då istället.
Matte då, nu får du ge dig.
Du är ju nästan pinsam!!



Äntligen kunde hon slita sig från rumpbilderna och visa hur vi egentligen
ser ut.
Här sitter vi tillsammans på en snöig stenmur.
Hör du inte Athos!!
Omelett säger matte ju!


När vi nästan alltid är ute tillsammans så är matte ganska noga med att
vi får göra lite arbete var och en.
Idag blev det apportering av en dummie.
Vi fullkomligt flööööög fram när vi hämtade den.
Först var det Athos tur att visa sina flygövningar.
Kan Abbe så kan jag!

Se upp, här kommer jag!!


Sen var det Abbes tur.
Att flyga har jag ju provat innan.
Fortfarande lätt som en plätt!

Jag fick visst med lite snö!!


Till sist var det lillskruttens tur och han fuskade faktiskt lite grann.
Titta jag ...

Ojdå, hoppas ingen ser!!
...flyyyyger!!

Titta, vad jag kan!!

























Visst kan han den lille brune!
Att apportera och få bära är bland det roligaste han vet.
När han får en dummie i munnen så bär han den så fint ända tills vi är
hemma eller matte tycker det är någon av oss andras tur.
Undra om han är en liten egoist egentligen?
Vi tror att han är rädd för att vi ska ta den, vilket vi inte gör.
Sånt gör bara matte.

Vov på er alla!

(Psst, tysta så inte Abbe hör, men vi tror faktiskt att han fuskade också.)
Vov från Athos o Teo!

12 kommentarer:

Carina sa...

Underbara bilder som vanligt!!!Ibland är den där 48 timmars gränsen väldigt skön Kram

Katarina sa...

Mysgrabbarna! Klart att ni kan samsas om en dummie - ni håller ju alltid sams!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Toppenbilder på sköna hundar.

Arlo sa...

Jaaa, hela gänget kan flyga!!! Kul!

Jenny o Elba sa...

Flygande hundar har vi läst om, det är alltså så dom ser ut. Stiliga värre! :)

TYSON OCH GÄNGET sa...

Snygga rumpor hihi

Ann-Margret o Vinja sa...

Jätte fina bilder på dina söta vovvar som vanligt :) Riktigt snöiga dom blir dina småttingar.

Läckra dom ser ut när dom "flyger" fram :)

Eva sa...

Ni är jätteduktiga killar!
Och vilken bra regel - så fick ni ha matte för er själva lite extra:)
Låt henne visa upp era rumpor ni, de är jättesöta tycker jag med!

cockettsriccardo sa...

Vilka härliga bilder.
Ni kunde ju vara med på Ladies Night killar.
Å vad ni kan flyga ni !
Är ni sådana där flyghundar?
Ha det gott Grabbar!
Bamse kram fån oss!

Malin sa...

Hon är väl inte alls pinsam eran matte, ni har ju gulliga rumpor, fast jag måste faktiskt påpeka att Athos inte fick vara med, är hans inte fin eller fastnade den helt enkelt inte, haha ;-)
Skönt att hon mår bättre nu förresten, matte.
Kram

Lisa sa...

Hejsan!
Härligt ni har det i snön, Teo ser så stolt ut när han kommer med sin dummie!!!
Man får ta tillvara på alla bonusdagar och njuta av att vara tillsammans.
Hoppas det är Ok att lägga ut er länk på min sida om det nu fungerar hihi.
Man blir så glad av att titta in här, så den är värd att läggas ut på min sida.
Hälsningar Lisa och pojkarna

Sandra sa...

tjohoooooooooooooo vad ni kan flyga...det måste vi genast ut och träna på :)