tisdag 14 december 2010

Hipp, hurra hurra...

...idag fyller vår underbara snackepelle Abbe 3 år.
Jajamensan det gör jag och jag hoppas på många paket!








Underbart söt var du redan som en liten valp.
Vi märkte ganska snart att du skulle bli en vovve med mycket stor personlighet.
Och du har blivit en otroligt följsam och enkel hund som är lätt att ha med sig överallt.
Visserligen kan du hålla låda riktigt ordentligt med både trevliga och mindre trevliga ljud.
Men det är den stora grejen med din personlighet och det är just det som gör att du
är den där speciella underbara röda grabben Abbe!
Här är jag 8 veckor och har bott i min nya flock i en dag.

Vi har alla älskat dig sen första gången vi såg dig.
En sötnos är vad jag är!

Abbe du är en otroligt lättlärd hund som älskar allt man kan lära dig.
Som t.e.x trix med den blå elefanten är nåt du gillar.
Den blå elefanten o jag!!

Den blå elefanten har du haft jättekul med i sommar och trixen blev mer och 
mer  avancerade.
Nu kan jag detta.
Vad ska jag göra nu då??

Bollar är en stor passion i ditt liv.
Frågar man dig, var är bollen så hämtar du genast en boll.
Ser du ingen så letar du upp en boll någonstans.
Se upp bollen, nu tar jag dig!!

Fångar du inte bollar i luften så går det lika bara att bara ha dem i
munnen, iallafall nästan i munnen!!
Ja, vad ska snöret annars vara till?

Att bära de där roliga dummisarna gillar du väldigt mycket också.
Vi brukar nästan alltid ha dummis med oss när vi är ute och går så
ni grabbar får turas om att bära.
Nu är det min tur!!

Bland det roligaste du vet är att få bada.
Så länge som det är ute i havet, någon sjö, Mörrumsån eller i en geggig
vattenpöl är det toppen.
Men säger man ordet duscha till dig så smyger du iväg helt ljudlöst och
är spårlöst försvunnen.
Tacka vet jag riktiga rejäla bad!!
Ett o annat får du även stå ut med .
Det blir ju så när du har en lillmatte och en lillhusse som får för sig att
spöka ut dig ibland.
Ja, ja!
Men visst är jag väl snygg?

Och med denna bilden vill jag visa att du är den goaste pepparkaksgubben i hela världen.
Men ät inte upp mig bara!!
Jag är så otroligt glad att du kom till oss och förgyller vårt liv.
Grattis älskade charmtroll på 3-årsdagen.

/Din matte!

18 kommentarer:

Carina sa...

Grattis Abbe!! Fina fina killen. Tänk jag minns också dig som liten plutt och jag myste med dig hemma hos din gammelmatte och där jag träffade din matte och lillhusse första gången. Tidn har gått fort. Ett stort VOV VOV Hurra från oss

Arlo sa...

Grattis Abbe!!! Vilken fin bildkavalkad din matte totoat ihop inför din stora dag! DET är vad jag kalar en hyllning och kärleksförklaring. Något som vi hundar inte kan få nog av, eller hur? Många presenter hoppas vi att du får! ...och nåt gotta...

Katarina sa...

Vilken fin kärleksförklaring till Abbe. Vi vill gärna stämma in i grattandet: Grattis Abbe!!!

Elba o Jenny sa...

GRATTIS på födelsedagen!!!
Du är alltså inte bara otroligt söt, du är dessutom en riktig pärla :)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Fantastiskt. Vilken ögonfröjd att kolla in.
Stort GRATTIS till en uppenbarligen toppenfin vovve.
Ulf & Nelson

Eva sa...

VOFF voffeli-voff VOFF!! VOFF voffeli-voff VOFF!!
(Matte hänger med med "Ja må han leva...")
HURRA för sötaste ABBE!
Och en så'n supersöt pepparkaksgubbe riskerar nog att nå'n tar en tugga:)
(Lilla valpnosen över dynan fick matte vääääldigt pussugen...)
Jesper o Assar

Drömflocken sa...

GRATTIS! Förstår att du förgyller livet på din familj.

herman sa...

Grattis ditt charmtroll! Kram från Monica och Herman

Marie sa...

Grattis Abbe på 3-årsdagen!!!
Du är verkligen en stor personlighet och en riktig cirkushund! Så fina bilder din matte har letat upp. Hoppas att du får något extra gott att äta så du slipper gå upp och tjuva i natt.
Abbe och Elof grattishälsar såklart!
Kram!

Sandra sa...

GRATTIS sötnos! Så kul att få se alla bilder och läsa lite mer om dig...du är en toppenkille...Freija tycker du är läcker ;)

Lisa sa...

Grattis på din dag, hoppas du fått både hårda och mjuka paket idag av husse och matte. Ja kanske av dina brödrar rent av!!!!
Ha en fortsatt trevlig födelsedag önskar
Sammy Aiki och matte Lisa

Anonym sa...

Grattis grattis Abbe från två tjejer som gillar dig jättemycket!
Kramisar o hoppas att vi ses snart!
Jennie och Stella

Elons matte sa...

Grattis Abbe på födelsedagen ! Håller definitivt med om att du är den sötaste pepparkaksgubben jag sett och detta med duschen, det tycker inte Elon heller om.
Grattis vov från Elon och matte

Ett ögonblick sa...

Jaa, du Abbe, du är en riktig sötnos...och som pepparkaksgubbe så är det nästan så man vill äta upp dig.
Ett JÄTTESTORT GRATTIS på din 3-årsdag!

från lisamaja och killarna

Malin sa...

Söta, söta Abbe, grattis på 3-åradagen!! Du var ljuvlig som valp och du är en stilig pojken nu. Du är nog ganska lik vår Elsa, tror ni skulle gilla varandra!
Kram

Sanna, Sheila och Sammy sa...

STORT grattis till fina Abbe!! Vilket charmtroll han är, älskar speciellt den sista bilden när han är utklädd till pepparkaka. Hoppas han fick en bra dag med fina presenter :-)

Elliot Poeten sa...

Åhhh grattis i efterskott. Vad du är underbar att titta på :-)
Och vilken fin pepparkakasgubbe!!! vi kunde ju haft ett jättestort luciatåg om du hade bott närmare
Den blå elefanten tycker jag är jättehäftig.

cockettsriccardo sa...

Du e så söt!
Alla super gulliga bilder på dej!
Ni grabbar e stort sköna!
Ha det gott!
Towe & Ricco