måndag 6 december 2010

Vår helg!

Det har blivit en väldans massa snöbus i helgen och det gillar vi så klart.
Men idag blir det desto lugnare för vår del.
Vår matte blev nämligen magsjuk i natt så idag är hon både trött och
mår inget vidare just nu.
I lördags gick vi grabbar en härlig långrunda i skogen med matte.
Här är ju jag Athos som har fullt upp med att stå o spana!

Ha, det är inte bara Athos som kan spana.
Jag kan även sitta och spana!!

Kan de andra spana, så kan jag det med!!

Rundan bestod inte bara av spaning utan så klart blev det en hel del
snörace.
Thjohooooooo!!!



















Snöbus blev det också massor av.
Men, Athos vad gör du nu då !!






När man går i skogen i massor av härlig snö så finns det mängder av dofter.
Och då måste man ju så klart pinka lite för att tala om att man har varit där.
Det hör väl liksom till när man är ett gäng grabbar som vi.
Undra vem jag pinkar på nu då??















Fick ni inget på er så kanske ni får det nu istället!!




Efter pinkepausen så blev det fullt ös igen.
Nuuu tar jag dig, Athos!!


Gå utan att röra marken testade Abbe på.
Lätt som en plätt!!

Och att försöka gömma sig i snön det var kul.
Hoppas ingen ser mig nu!

Athos försvann in i skogen ett ärende och då fick inte vi smågrabbar
följa med för matte.
Kom nån gång då???


När Athos kom så hade han precis som vanligt hittat något riktigt smarrigt.
Ett stenhårt djupfryst ben kom han med.
Tydligen hade han grävt en del också för han var väldigt jordig och full med löv.
Inget undgår ju min nos!
Hur som helst så fick han bära sitt byte en stund sen slängde matte
in det i skogen igen.
När vi kom hem så fick Athos uppsöka duschen medan vi andra två sprang
raka vägen in i soffan.

Igår söndag snöade det en hel del.
Ibland kom det även regn men det var inget som hindrade matte att
åka till Johannishus och gå en cockerpromenad i en underbart härlig
och snörik skog.
Vi blev tyvärr inte så många och det var nog lite pga vädret.
Vi fick äran att ha med en kinesisk nakenhund med hår och flatten Sally.
Några som också var nya så var det en söt liten röd cockerflicka och
en vacker jaktcockerpojke.
Deras matte var ganska nyinflyttad till Blekinge.
De hade tagit det stora steget att flytta från ända från Umeå till Karlshamn.
Så snö var något som de verkligen älskade.
Hela gänget samlade!
















Efter den snöiga promenaden som tog ca en timme så bjöds det på glögg,
lussekatter, pepparkakor och godis.
Tack så mycket Anette, Ehlin och Erik för gott fika.
Och så klart tack till er andra för trevligt sällskap.

Vov på er alla!

8 kommentarer:

Jenny o Elba sa...

Vilken kanonhelg för er grabbar, lite värre för er matte dock. Kräksjuka är ju riktigt pyton!!! Det enda man kan trösta sig med är ju att det brukar gå över ganska fort...

Vilken underbar flygbild på Abbe :) Som vanligt har du lyckats med att ta helt otroiliga bilder över lag :)

cockettsriccardo sa...

Å Va härligt ni haft det!
Min matte har oxå varit magsjuk inte kul det bästa för mig är att matte är hemma från Jobbet idag hon har så ont i magen så nu i helgen har lillhusse, lillmatte och morfar tagit hand om mej så jag har fått långa promenade husse är dålig i axeln men han åkte i morse men sa att han kom hem imorgon kväll.
Matte skall med ta tag och lägga in lite bilder på mig.Såg att det var någon cocker som hade om öronen mycket klokt igår när jag var ute med lillhusse så va det inte kul när vi kom hem jag hade fårr jätte öron.

Ha det gott å var rädd om er.

anette sa...

Hejsan
Tack själva för en trevlig snöig promenad <3 <3 <3

Kram från oss i Johannishus

Arlo sa...

Att du kan sväva, Abbe! Kul! Det måste jag träna på, det imponerar nog på människorna så man får beröm och gotta! Fina foton som vanligt!

Eva sa...

Men Abbe lille! Du sitter ju precis så som Jesper också kan! Med båda baktassarna sådär åt sidan. Det tycker vår matte är SÅ sött!
Och matten hälsar att Js päls trots allt är bra lättskött (eler beror det på erfarenhet?). Och han är så snäll att fixa, säger hon:)
Jesper och Assar

Team Nelson / Ordringen. sa...

Husse säger att bilderna är kanonfina men jag vill bara säga att jag kan också flyga faktiskt. Vad kul ni verkar ha haft.Nelson

Carina sa...

Usch för magsjuka vi har kräksjuka på jobbet och jag hoppas jag klarar mig undan. Krya på dig

Hanna aka Lilla My sa...

Härliga bilder!